SR wil nog maar 80 op de teller lopen, help!

hebo-aeroxje

Proud member
Een tijdje geleden heb ik al eens een topic geopend, voor een vriend van me met zijn sr, liep toen net 85 en konden we maar niet harder aan het lopen krijgen. Uiteindelijk na veel afstellen kregen we er tog de 90 op de teller uit geperst, maar dat was egt het einde. Dat was met een samba racing eronder, die is er nu af en nu ligt er een, jawel, NRX onder, waar die zeker mooier mee loopt. Hij reed daar zo'n 85 mee, maar nu loopt ie nog maar 80 op de teller. We hebben op aanraden vaan Sjoerd toen eens gecontroleerd of de vertanding nog origineel was, en dat was het geval. Nu hadden we ook afgelopen zaterdag de cilinder eraf, maar was niets aan te zien, en de zuiger was ook onbeschadigd, zuigerveren ook nog okee. Bougie is juiste kleur met sproeier 84. Std. vario met 4,3 grams rollen en polini gouden drukveer. Malossi koppelingtje zit er ook in maar ziet er nog goed uit... V snaar is ook in orde, is een DR snaartje... We hebben verder geen idee wat het kan zijn, alles is al wel een gechekt op de ontsteking na, kan daar iets mee mis zijn?

Hij draait nog wel aardig wat toeren, een stuk meer nog dan die van mij zelfs wanneer ik 110 teller rijdt, en de v snaar komt bijna helemaal bovenaan de vario. We hebben overingens de overbrenging helemaal ontleed. Vario, poelies, koppeling... Niets aan te zijn het lijkt allemaal okee... Ook de tandjus op de krukas zijn nog okee, maar het gebeurt heel soms wel eens dat de variomoer op de krukas los gaat, terwijl we hem elke keer enorm goed vast zetten...

Zo het was een heel verhaal, maar als iemand nog suggesties heeft. Het motortje blijft dus mooi lopen maar de snelheden worden al maar minder....

Greetz, Arthur en Ronald
 
Advertisement - register to remove this

Misschien toch je v-snaar? Als je met 'nog goed' bedoeld dat die tandjes er nog op zitten dan kan ie nog versleten zijn... zo kan ie bijvoorbeeld een heel stuk smaller geworden zijn. Met andere woorden: naar de winkel ermee, naast een nieuwe houden en dan is het een kwestie van 'meten is weten' :)

En die variomoer die losgaat... tja, dat kan niet gezond zijn denk ik...:rolleyes:
 
Jongens, kom op! Wat jullie noemen is allemaal nog wel okee man dat ziet ik zelf ook nog wel, anders had ik het wel bij beginners forum geplaats! Is er niemand die nog suggesties heeft, waar blijven de die hard scooter freaks nu met reply's die moeten tog wel wat weten, of zien jullie het ook niet?

Kan het zijn dat de tandjes in de vario waarmee ie op de krukas geschoven zit tog iets versleten zijn en dat de vario dat iets 'slipt', en dat dit kilometerverlies oplevert!

grtz
 
Heb je wel eerst je v-snaar "ontspannen" voordat je de variomoer er weer opdraait, ik maakte dezelfde (beginners)fout en hierdoor raakte mijn variomoer ook los. Ik moest dus zoals het hoort wel aardig wat kracht zetten maar kon hem met mijn vingers weer losdraaien. ik ging ook wel wat langzamer voor mijn gevoel (teller doet het niet)
 
Fijn dat ik van hulp kon zijn :s ? :)

Maare je zegt dattie vele toeren maakt, dan zittie waarshcijnlijk boven zijn ideale gebied zegmaar. Die toerne moeten dus omlaag. Ook kan het zijn dat hij ergens slipt. Alles vetvrij?

Maja gooi die toeren eerst maar eens omlaag, 8500 RPM is perfect op std. cilinder met NRX. Om wat voor scoot ging het ook alweer psies?
 
Originally posted by Sjoerdyo
Fijn dat ik van hulp kon zijn :s ? :)

Maare je zegt dattie vele toeren maakt, dan zittie waarshcijnlijk boven zijn ideale gebied zegmaar. Die toerne moeten dus omlaag. Ook kan het zijn dat hij ergens slipt. Alles vetvrij?

Maja gooi die toeren eerst maar eens omlaag, 8500 RPM is perfect op std. cilinder met NRX. Om wat voor scoot ging het ook alweer psies?

Poelies zijn allen goed ontvet met wasbenzine...

Ennuh, hij maakt inderdaad te veel toeren op dat gebied, dan heeft het standaard sr cilindertje nie zo veel vermogen meer, maar als je de rollen te zwaar neemt trekt ie hem focking langzaam naar de 60 - 65 ofzow en dan houdt het gewoon op, één grote dip. Verschillende rollen gewichten geprobeerd varierend van 4 gram tot 6,5 en vele maten daar tussen in in combinatie met andere drukveren en andere vsnaar en sproeiers.
Gee resultaat. Maar die toeren omlaag brengen wil niet heel erg lukken dus, totdat je op een gegeven moment te zwaar neemt en dan trekt ie hem niet meer... Zit nog wel een ringetje op de krukas tussen de varioventilator zeg maar en de 'bus' op de krukas. Maar geen vario ring. Als die er uit ligt rijdt het ook niet goed, en doet de kickstart het niet meer. Ik heb hem er zelf niet meer in zitten, maar maat van me die wel rap gaat met std. cilindertje nog wel dus daar kant ook niet aan liggen.

grtz

En kom aub ff met wat want over een week moeten we met dat ding naar zeeland toe ! :)
 
Last edited:
Back
Top