Squish te krap?

HJ EVO ROX

HJ-TUNING CREW
Goedendag mensen van het forum,

Ik wil graag weten hoe krap de squish van een polini EVO 70cc mag staan.

m'n tuner had hem 1st op 0,51 gezet.

Nu heeft hij m'n blok weer opgebouwd en staat m'n squish om 0,49.

Is dit niet te krap?

Gr. Gerwin
 
Advertisement - register to remove this

HJ EVO ROX said:
Goedendag mensen van het forum,

Ik wil graag weten hoe krap de squish van een polini EVO 70cc mag staan.

m'n tuner had hem 1st op 0,51 gezet.

Nu heeft hij m'n blok weer opgebouwd en staat m'n squish om 0,49.

Is dit niet te krap?

Gr. Gerwin

Dat vertelt 'je tuner' je denk ik toch wel?

Mja, 0,49 kan wel. Ik persoonlijk speel het altijd save en gaat nooit lager dan 0,55
 
Project RR2 said:
als ie al niet gedetoneerd is met een squish van 0,4...

ik heb me laten vertellen door sander (Burn) dat de squish van een gilardoni/evo (hebben dezelfde kop) op 0,45 mogen staan en dan een compressieverhouding van 15:1 hebben :)
 
Volgens het boekje van polini is 0,6 ideaal.

Hij zou mischien wat krapper kunnen. Maar ik zelf doe dat ook niet, gewoon lekker 0,6 houden ongeveer.
 
antonrox said:
Volgens het boekje van polini is 0,6 ideaal.

Hij zou mischien wat krapper kunnen. Maar ik zelf doe dat ook niet, gewoon lekker 0,6 houden ongeveer.

Anthony in het boekje wat ik heb van polini staat dat 0,5 ideal is.
Maar er zijn dus mensen die met krappere squish rijden.


Ik waag het er maar op, ga hem samen met m'n tuner starten en afstelle. Als het dan kapot loopt krijg ik van hem wel nieuwe spulleks.
Want dan is hij er zelf bij.
 
ik rij ook met evo en mijne SQuish staat op 0.52 en heb nergens last van heb ook met 0.45 gereden en had toen ook nergens last van :)
 
ik rij ook met 0,45, had heel ff een paar spikkeltjes, waarschijnlijk omdat mn mengsel iets te arm stond.

detonatie komt dus niet alleen door een te krappe squish, ik ken ook mensen die met 0,4 geen problemen hadden (met een evo)
 
HJ EVO ROX said:
Anthony in het boekje wat ik heb van polini staat dat 0,5 ideal is.
Maar er zijn dus mensen die met krappere squish rijden.


Ik waag het er maar op, ga hem samen met m'n tuner starten en afstelle. Als het dan kapot loopt krijg ik van hem wel nieuwe spulleks.
Want dan is hij er zelf bij.

Waarom agat iedereen dr maar vanuit dat t kapot loopt. Heb zelf voor de grap eens 0,25mm gehad @ 14k. Dat was met Manston. Zonder problemen.
 
Runner1987 said:
Waarom agat iedereen dr maar vanuit dat t kapot loopt. Heb zelf voor de grap eens 0,25mm gehad @ 14k. Dat was met Manston. Zonder problemen.

Idd, gaat erom dat je bigend lager gewoon van dusdanige goede kwaliteit is, dan kan je de squish gewoon krap zetten, dan is 0,4 mits je carb en de rest goed staat heel niet verkeerd, Luuk hier op het forum reed met squish van 0,27 nix aan de hand, mits je compressieverhouding maar goed is, en je een goede as rijd -:-
 
Back
Top