squish@ athena racing

Status
Not open for further replies.

kuifje

Well-Known Member
Hey mensen,

ik had een vraag over de squish @ mina hor blok

Mijn setup
Athena racing 70cc
C16
19mm
doppler pen 12 as
overrange enz..

De cilinder is niet getuned. In het boekje staat de aanbevolen squish op 0.7mm
Mijne staat momenteel icm een papierenpakking op 0.67mm
Maar iedereen zegt dat dit vrij ruim is, maar op welke waarde zou ik hem dan moeten zetten
-wat gaat dit schelen
-nog een speciale manier van opmeten vereist (platte zuiger). Toch gewoon stukje tin tussen de zuiger en de 1e rand langs je bougie (dat vlakke gedeeltje zegmaar)??

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

de meeste cilinders zet ik op 0,55,das zo,n beetje t gemiddelde wat er meestal vereist is,dat die van jou nu op ,67 staat zou ik zo lekker laten,zeker als je een boekje hebt waar 0,7 in staat.
wat iedereen zegt klopt wel ja ,tis vrij ruim maar misschien heeft dit type t wel nodig,ik zou zeggen probeer
 
Rudi v Vliet, heeft zitten testen met de grote van de squish...

Wat ik tot nu toe gehoord heb, is dat het geen verschil geeft, als je tussen de 0.5 en de 0.75 blijft zitten....

Het enigste voordeel van een krappe squish is, is dat je met ELF kan gaan rijden....Die krappere squish heeft dan wel een voordeel.

Moraal van mijn verhaaltje: Zet hem gewoon op 0.7....weinig risico...en je weet zeker dat het goed loopt...ze geven die waardes echt niet voor niets. En door het krapper zetten van de squish ga je echt geen km's harder...
 
Hoeveel % neemt je compressie dan toe bij een gemiddelde cilinder [uitlaatpoort 192 graden ofzo]? Zal wel een flink verschil geven :|
 
Originally posted by Sander
Rudi v Vliet, heeft zitten testen met de grote van de squish...

Wat ik tot nu toe gehoord heb, is dat het geen verschil geeft, als je tussen de 0.5 en de 0.75 blijft zitten....

Het enigste voordeel van een krappe squish is, is dat je met ELF kan gaan rijden....Die krappere squish heeft dan wel een voordeel.

Moraal van mijn verhaaltje: Zet hem gewoon op 0.7....weinig risico...en je weet zeker dat het goed loopt...ze geven die waardes echt niet voor niets. En door het krapper zetten van de squish ga je echt geen km's harder...

ik denk dat meeste invloed door het veranderen van de squish tussen .5 en .7 nog komt door de verandering van de timing vd cil.
 
Ik vind dat je daar een heel goed punt hebt joost, dát scheelt namelijk wel. Je hoort eigenlijk nooit dat eerst wordt gekeken of de uitlaatpoort volledig opent en dan naar de squish.

Ik dacht trouwens dat een krappere squish voor een betere koeling zorgt?!
 
Zou het de moeite en het risico waard zijn om de squish kleiner te zetten? Ik weet niet wat het voor invloed heeft op compressie enzo..
 
Als je de poorten goed zet, en dan de cilinder evt weer af laat draaien, is het zeker wel de moeite waard.

Je kan iig 0,67 is opzich wel een redelijke waarde hoor, niet echt gek groot.
 
Originally posted by Joost@aerox
ik denk dat meeste invloed door het veranderen van de squish tussen .5 en .7 nog komt door de verandering van de timing vd cil.

Nope.

Invloed van squish en compressie is groter dan het veranderen van de poorttiming met een graadje of 2

Maar zoals gezegd wil je ze allebei het liefste optimaal hebben.

En wat het optimale is...?:)
 
en als ik nu de squish op 0.55 zet. Een verschil van 0.13 Met hoeveel procent zal dan compressie ongeveer toenemen? Is daar een indictie voor te geven ofniet...
 
In het boekje dat ik bij mn athena racing kreeg stond dat hij bij een squis van 0.7mm de beste resultaten gaf , zet hem dan ook op 0.7 ;)
 
Originally posted by [R]unner [R]eloaded
In het boekje dat ik bij mn athena racing kreeg stond dat hij bij een squis van 0.7mm de beste resultaten gaf , zet hem dan ook op 0.7 ;)


denk je dat de topic starter nog steeds op een antwoord wacht?


}:O
 
Oeps niet naar de datum gekeken :rolleyes:

Ach jah...het is misschien ooit eens handig als mensen aan het searchen zijn zal ik maar zeggen :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top