This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Sproeiers + varioring vervangen, waar zitten ze?

Status
Not open for further replies.

Wout

Streng & rechtvaardig
Ik wil me scoot wat harder laten en lopen en heb op dit moment niet zoveel geld dus wil wat kleine aanpassingen doen. Ik wil in de toekomst wel een leo handmade eronder, maar dan moet ik echt een schijfrem hebben om een lekker te kunnen remmen, dus dat is nog ff sparen.

Ik wil nu me varioring eruit slopen en grotere sproeiers erin doen, maar heb nog nooit echt aan me scoot gesleuteld. Weten jullie een site waar ik info hierover kan vinden? of wil een van jullie mij uitleggen hoe ik dit moet doen??

Het is een Peugeot Zenith

alvast bedankt
 
Varioring:
Maak je carter open... (met inbus)
Je ziet links je vario rechts je koppeling.

Gebruik een Buzetti vario sleutel of een zuigerstop om je krukas stil te zetten.

Nu haal je aan de linkerkant die bout eraf (bij je vario dus) dan haal je het 'ventilatortje' eraf en dan zie je een dikke soort ring. Je hub, die zit in je vario geschoven, en als het goed is zit daar je varioring weer omheen (of zeg ik nu wat geks?).

Doe alles terug in omgekeerde volgorde maak je carter dicht enk laar.

Zoek je carburateur, schroef je vlotterbak eraf... dan zie je 2 goudkleurige schroeven zitten, die grote moet je verwisselen, aan die kleine moet je niet zitten. (stationairsproeier)
Gewoon eruit draaien nieuwe erin.
vlotterbak (zwart onderdeel) er weer op schroeven evt kappen erop en klaar.
 
hoe kom ik aan een vario sleutel?? of een zuigerstop? ik bedoel, is dat duur? en waarom moet ik me krukas stil zetten? dat ding beweegt toch niet?
 
Wel... zuigerstop is maximaal een tientje, je haalt je bougie eruit zet die zuigerstop erin

dan kan je hem gewoon losdraaien

als je namelijk aan die bout gaat draaien gaat je scooter 'rijden'
 
Originally posted by Stealth^:
Wel... zuigerstop is maximaal een tientje, je haalt je bougie eruit zet die zuigerstop erin

dan kan je hem gewoon losdraaien

als je namelijk aan die bout gaat draaien gaat je scooter 'rijden'

K thx, die koop ik morgen wel ff als ik die sproeiertjes haal
 
ehm, die ring in je vario zit niet om die buis heen maar ervoor, die zit daar zodat je vario niet tot het uiterste naar binnen kan zodat je v-snaar niet helemaal naar buiten kan, haal je die ring eruit kan je vario verder naar binnen en je v-snaar verder omhoog
 
mensen, let wel op dat het hier om een Peugeot gaat! Zit dus niet een soortgelijke varioring in als bij een minarelli...

Wout: haal de vario eraf en achterop de vario zit een ring met 3 schroefjes vast. Dat is dus de varioring.

Ik heb een goeie tip voor je. Laat een vriend van je es langskomen die sleutelervaring heeft. Die kan wel laten zien waar alles zo'n beetje zit.

Greetz
 
nou snap ik er niks meer van, ik dacht dat een ander formaat sproeiers ook uitmaakte bij je snelheid, dit was mij vertelt maar in #scooterz.nl op sorcery.net wordt mij net verteld dat dit niks uitmaakt :?

/me is confused
 
Originally posted by Wout:
nou snap ik er niks meer van, ik dacht dat een ander formaat sproeiers ook uitmaakte bij je snelheid, dit was mij vertelt maar in #scooterz.nl op sorcery.net wordt mij net verteld dat dit niks uitmaakt :?/me is confused

als je ff een site met de 'scooter-basics' hed bestudeerd dan had je geweten dat je alleen je sproeier hoeft te veranderen als je met de huidige sproeier een slechte afstelling hebt, dus als je bijvoorbeeld een andere cilinder monteert dan moet je een grotere sproeier erin doen omdat hij anders niet genoeg benzine krijgt. waarschijnlijk loopt jouw scooter goed met de huidige afstelling dus met een andere sproeier verneuk je je afstelling en dan zal hij dus alleen maar zachter gaan lopen.
 


Ok thx, ik ben het beetje bij beetje aan het leren
Maar anders had ik dus morgen waarschijnlijk me scoot verkloot, nogmaals bedankt dus. Ik haal wel alleen m'n vario ring eruit


[This message has been edited by Wout (edited 19 June 2001).]
 
Originally posted by Wout:
nope, maar als hij {carterdeksel} toch open gaat doe ik het {sproeier veranderen+varioring verwijderen} in 1 keer
dewd, je carburateur waar je sproeier inzit zit niet achter je carterkap hoor...
 
Ik heb dus wel een zuigerstop gebruikt, maar hij loopt nog perfekt hoor. Alleen een beetje jammer dat me varioring er al uit was
had de vorige eigenaar wel ff mogen zeggen
 
Niet zo slim, je kunt beter geen zuigerstop gebruiken bij Peugeot, omdat je bougiegat niet haaks op de bovenkant van de zuiger staat, met een beetje pech zit er nu een deuk in je zuiger...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Niet zo slim, je kunt beter geen zuigerstop gebruiken bij Peugeot, omdat je bougiegat niet haaks op de bovenkant van de zuiger staat, met een beetje pech zit er nu een deuk in je zuiger...

Greetz.

Hij loopt nog erg goed hoor, merk helemaal niks ervan, dus ik denk dat ik mazzel gehad heb
 
Status
Not open for further replies.