Sproeier maat begrensde Yasuni

Verxzy

New Member
Ik heb net een begrensde Yasuni ml max pro op mn Rieju mrt 50 sm pro gezet en de egr moeten verwijderen (uitlaat zelf is wel begrensd met prop en alle andere dingen zijn ook nog begrensd). Nu vroeg ik me af of ik gewoon met dezelfde sproeier kan blijven rijden of ik toch een paar maten groter zou moeten (van 76 naar 80). Iemand een idee? Heb mn bougie nog niet gecheckt, lijkt me onnodig werk als iemand hier het weet aangezien de uitlaat compleet begrensd is buiten de egr die eraf is van de ori pijp. Ori pijp was ook begrensd en (hopelijk) juist afgesteld uit de garage want de brommer was gloednieuw
 
Advertisement - register to remove this

Toch je bougie eruit halen! Is gewoon een moetje.. niemand kan jou vertellen wat goed is, hooguit een indicatie geven..
Succes
 
Bougie eruit halen terwijl de motor warm is toch? Eerst rijden, dan motor af en koppeling en en daarna direct bougie eruit
Je wil weten of de lucht benzine verhouding juist is. Die kan je bekijken door idd gas open te rijden en dan de kleur van de bougie te bekijken. Je mag hem best af laten koelen hoor en in de vrij zetten kan maar hoeft niet per se, een scooter kan dit bijvoorbeeld niet.. bij terug monteren van de bougie: niet maximaal vast draaien klein slagje..
 
Je wil weten of de lucht benzine verhouding juist is. Die kan je bekijken door idd gas open te rijden en dan de kleur van de bougie te bekijken. Je mag hem best af laten koelen hoor en in de vrij zetten kan maar hoeft niet per se, een scooter kan dit bijvoorbeeld niet.. bij terug monteren van de bougie: niet maximaal vast draaien klein slagje..
Hij gaat nu ongeveer 53 vol gas op teller met de Yasuni uitlaat begrensd, en hapert niet echt op vol gas dus ik ga het gewoon zo laten denk ik. Is deze snelheid normaal voor een begrensde uitlaat?
 
Hij gaat nu ongeveer 53 vol gas op teller met de Yasuni uitlaat begrensd, en hapert niet echt op vol gas dus ik ga het gewoon zo laten denk ik. Is deze snelheid normaal voor een begrensde uitlaat?

Kerel waarom stel je hier een vraag om vervolgens je eigen plan te trekken?
Ik begrijp je gewoon niet.
 
Kerel waarom stel je hier een vraag om vervolgens je eigen plan te trekken?
Ik begrijp je gewoon niet.
Mijn excuses, je had gelijk. Ik heb de bougie eruit gehaald en dit is nu de kleur (zie foto) kan iemand me vertellen of dit oké is? Ben namelijk kleurenblind dus zie het niet super goed
 

Attachments

  • IMG_0258.jpeg
    IMG_0258.jpeg
    106.5 KB · Views: 13
  • IMG_0257.jpeg
    IMG_0257.jpeg
    101.8 KB · Views: 13
Ik denk dat je wel redelijk zit, je kan eens kijken wat een maatje groter doet, ik vind hem aan de randen wel vettig, hoe smeer je?
Mijn excuses, je had gelijk. Ik heb de bougie eruit gehaald en dit is nu de kleur (zie foto) kan iemand me vertellen of dit oké is? Ben namelijk kleurenblind dus zie het niet super goed
 
Ik denk dat je wel redelijk zit, je kan eens kijken wat een maatje groter doet, ik vind hem aan de randen wel vettig, hoe smeer je?
Smering is door het oliepompje dat erin zit. Maar volgensmij is hij wat vettiger omdat ik nog eventjes op lage snelheid heb gereden
 
Back
Top