Derbi Senda R xtreme sproeier?

Chevyr

Well-Known Member
Hallo,

Heb pas geleden een nieuwe uitlaat besteld (Leovince V6),
Alles is nog standaard aan mijn brommer, hier en daar wat ontgrensd..
Tandwiel verhouding 13/53, cab 14mm etc. (standaard).

Nu is mijn vraag.. Moet ik voor deze uitlaat mijn sproeier veranderen?
Zo ja, weet er iemand welke misschien het fijnste rijdt onder deze niet al te hoogtoerige uitlaat?

Heb namelijk niet zo'n grote ervaring met sproeiers ;)

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

ik zet er eigenlijk nooit een andere sproeier in , soms de gasnaald 1 of 2 hoger , maar je zou ook 1 maatje groter in sproeier kunnen.

ik zou gewoon de uitlaat erop zetten en voorzichtig gaan rijden , als ie direct gewoon goed rijdt (dus niet inhouden oid) kun je naar de kleur van de bougie kijken , als deze lichtbruin of wat donker is is is het allemaal prima , en kun je even wat langer rijden en daarna weer de bougie aflezen , wel is het belangrijk dat je dan niet gaat lopen pruttelen , dus rustig aan doen , gewoon even een paar keer volgas optrekken dus.

zou de brommer wel inhouden duidt dat meestal op een gebrek aan brandstof en moet je dus wel groter.

de tandwielverhouding is moeilijk te zeggen ,dat verschild per uitlaat , zo kan het zijn dat je std onbegrensd 13-53 nodig hebt , terwijl de snelle pijp (voor zover deze sneller is) met een 12-53 vertanding moet rijden. gewoon porberen dus , het komt er op neer dat je in de zesde versnelling niet teveel toeren moet draaien maar wel voldoende trekkracht moet houden , dus als je in de 6 schakeld moet ie nog prima doortrekken.
 
ik zou eerst proberen , daarna kijken wat erin zit en hoeveel je denkt groter te moeten.

een hele set nu al kopen is zonde..
 
Idd wat melf zegt, eerst even kijken of hij goed rijd en naar de kleur van de bougie kijken.

Mijn Rs had tandwiel verhouding 13-47 met een Yasuni R1 en liep prima.

Gr, Leander.
 
uitlaat nog niet binnen gekregen... moest er al paar dagen geleden zijn..maarja. K zou toch al zo'n sproeier set willen kopen, weet bijna wel zeker dat ik sproeiers moet veranderen naar mate ik me carb 17,5mm maak.
Zou iemand mij kunnen door linken naar zo'n setje?
Heb al hier en daar wat gezocht maar zou niet weten welke ik moet nemen.
grote/kleine varianten? denk maten 80-100 :rolleyes:
 
uitlaat nog niet binnen gekregen... moest er al paar dagen geleden zijn..maarja. K zou toch al zo'n sproeier set willen kopen, weet bijna wel zeker dat ik sproeiers moet veranderen naar mate ik me carb 17,5mm maak.
Zou iemand mij kunnen door linken naar zo'n setje?
Heb al hier en daar wat gezocht maar zou niet weten welke ik moet nemen.
grote/kleine varianten? denk maten 80-100 :rolleyes:

Setje moet je niet kopen, gewoon vanaf de maat die je nu heb stuk of 5-6 hoger kopen. 1 zal zeker goed zijn.
 
ik verander nooit de sproeier bij Derbi , en verder heeft een 17,5 ook geen nut omdat er std al een 14mm op zit , dus zit er nihil verschil in..

@ leander , wat heeft een RS hiermee te maken ??
 
ik verander nooit de sproeier bij Derbi , en verder heeft een 17,5 ook geen nut omdat er std al een 14mm op zit , dus zit er nihil verschil in..

Mijn top is nu 75km/u.
twv. 13/53
Alleen uitlaat (std) volledig ontgrensd.
Luchtfilter begrenzing en carb begrenzing zit er nog op.

Als ik nu de V6 eronder hang.
en de carb groter maak doormiddel van het kopere plaatje weg te halen.
Dan moet er toch wel dergelijk een grote sproeier in, of ligt dat nou aan mij :X

Setje moet je niet kopen, gewoon vanaf de maat die je nu heb stuk of 5-6 hoger kopen. 1 zal zeker goed zijn.

Zo'n setje vind ik wel handig,
als ik toch groter moet dan 5-6 hoger dan heb ik dat al tenminste in huis.. 't is trouwens ook maar ong. 15 euro voor zo'n set.
Heeft iemand een idee hoe ik de Vlotterbak eruit krijg, er zit namelijk een schroef waar ik met de schroevendraaier niet bij kan.
Of moet ik die hele carburateur los gaan maken...
 
Last edited:
koperen plaatje zou ik er eerst uit halen , luchtfilterprop is geen begrenzer , het kan er wel uit , dan moet je de sproeier vaak wel veranderen.

een V6 is een zuiguitlaat , zou gewoon de std uitlaat erop laten..

je hoeft verder niks los te halen ,maar je bent wel een lange schroevendraaier nodig dan.

wat ook kan is de klem van het spruitstuk los draaien en die van de aanzuigbuis van het luchtfilter even los pakken (alleen de klem) en dan de carburateur een kwartslag draaien , zo kun je de vlotterbak eraf schroeven , let wel op de vlotterpen en naald!!
 
naja, heb me V6 eronder gehangen en de prop eruit gehaald.
Heb nog een 14mm carb. Denk niet meer dat ik dat ga veranderen.

De bougie kleur is denk ik wel goed of niet? mooi koffiebruin (foto staat hieronder)

Toch schakelt ie nog niet zo soepel en zit ie al snel in de hoge toeren.
Enig idee om dit op te lossen?
 
Back
Top