Sportfilter zonder herrie

mister_fix_it

Active Member
Ik wil een grotere (17,5mm) carb op mn peugeot fox monteren ivm 70cc, maar dan past het originele luchtfilter niet meer (volgens het grote internet), en dat lijkt me ook wel logisch, gezien het polini spruitstuk een hele andere vorm heeft.
Nu kom ik er dus niet onder uit om een universeel (sport) filter te kopen. Het liefste had ik het originele filter behouden omdat ik het geluid van zon open sportfilter niet wil.

Nu mijn vraag, zijn er universele (sport) filters te kopen die niet te veel geluid produceren?
Het liefst geen inlaat geluid zelfs :p
 
Advertisement - register to remove this

Zou je niet het bestaande luchtfilter huis kunnen aanpassen dat het passend wordt? Een open filter ontkom je niet aan de nadelen die je nu benoemt.
 
ik denk dat ten eerste het gat van de originele luchtfilter behuizing te klein is, en ten tweede het gat niet in de buurt komt van de carberateur.
heb ook al zitten denken om creatief te worden met pvc endergelijke om een stuk van de originele luchtfilter buis af te halen en pas te maken. maar denk niet dat dat echt goed blijft zitten allemaal
 
Minder herrie met een powerfilter/open luchtfitler gaat niet. Je moet op een of andere manier de standaard filter passend krijgen.

Vroeger deden we wel eens bij een Honda Wallaroo een gat boren in de buggy, Vanuit carburateur een passend luchtfilterslang naar de powerfilter in de buggy en voila! Heerlijke geluid wat niet al te veel herrie maakte.
 
Back
Top