spiraal dingetje in std 50cc LC mina cilinderkop

SR Max Biaggi

Gilera DNA te koop
in een std 50cc LC mina cilinderkop zit bij de aansluiting van de koelslang (bovenaan de kop) een soort koperkleurige spiraal, iets wat op een veer lijkt. waarvoor dient dit?

ik heb een hebo NG hier liggen en daarin kan dat ding overgezet worden. maar is dit belangrijk? ik mijn DR70 had ik dit iig niet overgezet (daar kon dat niet)
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Freestyler
das de thermostaat... houd je cilinder op temp.. (kort gezegd)

nee niet de termostaat, zo dom ben ik nu ook weer niet :rolleyes:

het zit binnenin de kop de koelvloeistof gaat er doorheen


edit: ik d8 dat je de tempsensor bedoelde
 
Last edited:
Dus is zeer belangrijk. Je vloeistof wordt constant rondgepompt en duurt dus zeer lang wanneer je cil warm is. Je thermostaat gaat pas open bij een bepaalde temp van je koelvloeistof. En regelt dit dus gedoseerd. Zodat je cil eerder warm is, zeker nu i de winter en is dus tevens behoud voor je cil.
 
Het wordt beter rondgepompt ja in principe alleen et duurt langer voordat et op temperatuur is. Zou em er nie uithalen had em er gewoon in met MHR-R 70 tuned 21 en For Race en hij werd nooit te warm dus daar hoef je et nei voor te doen
 
Nee.. ik dacht dat ook joost :), het schijnt best belangrijk te zijn alhoewel er een hoop beweren dat het enkel ondingen zijn.

Ik heb me er ook rot naar gezocht maar ik heb er eindelijk 1 gevonden een tijd geleden. Het schijnt dat je cil dan raar gaat reargeren wegens onstabiele of juist Te stabiele temperaturen. Heel raar, zelf volg ik het ook niet maar ik heb hem er maar in.
 
ik ook nooit problemen... rijd al 3 maanden zonder dat ding@ng


//edit//

teun: ik heb toch geen temp meter(bedoel ik een digi metertje mee, zo 1 die de graden aangeeft dus..) dus who cares :) is goed afgesteld genoeg olie enzo dus loopt niet warm. ik vind het best zo:)
 
Kijk, zo'n ding helpt alleen maar even. Op een gegeven moment gaat hij open en daarna doet ie niks meer (als hij dus 'op temperatuur' is, hoeveel dat pcies is weet je niet 8P). Vanaf dat moment is je hele systeem 'gewoon', dus je kan netzogoed zonder zo'n kreng rijden. Het enige nadeel van zonder thermostaat rijden is dat je wat langer moet warmrijden, verder niks.

Het grote voordeel echter is dat je niet de kans hebt dat je thermostaat er op een dag geen zin meer in heeft en je daardoor een mooie warmloper zal krijgen.

Mocht je cil nou nooit op de ideale temp komen (graadje of 70à80; zie t boek van Bell over de theorie) dan moet je je radiator af plakken om de afkoeling van je koelvloeistof aan banden te leggen. Daar helpt zo'n thermostaat dus mooi niet bij.
 
Originally posted by minaracers
Kijk, zo'n ding helpt alleen maar even. Op een gegeven moment gaat hij open en daarna doet ie niks meer (als hij dus 'op temperatuur' is, hoeveel dat pcies is weet je niet 8P). Vanaf dat moment is je hele systeem 'gewoon', dus je kan netzogoed zonder zo'n kreng rijden. Het enige nadeel van zonder thermostaat rijden is dat je wat langer moet warmrijden, verder niks.

Het grote voordeel echter is dat je niet de kans hebt dat je thermostaat er op een dag geen zin meer in heeft en je daardoor een mooie warmloper zal krijgen.

Mocht je cil nou nooit op de ideale temp komen (graadje of 70à80; zie t boek van Bell over de theorie) dan moet je je radiator af plakken om de afkoeling van je koelvloeistof aan banden te leggen. Daar helpt zo'n thermostaat dus mooi niet bij.

ahaa.... das duidelijk.
 
Back
Top