niuewe spiraal in rs24/10 HOE???

Speezkeesz

Zilhouette Z4 cup!
ik heb sinds vanmiddag een rs24/10 voor minarelli maar er moet nog ff een andere veer (spriaal) op maar krijg de oude er niet af???
weet iemand hoe da moet?


gr kees:)
 
Advertisement - register to remove this

ik heb sinds vanmiddag een rs24/10 voor minarelli maar er moet nog ff een andere veer (spriaal) op maar krijg de oude er niet af???
weet iemand hoe da moet?


gr kees:)

Veervoorspanningsring helemaal naar onder draaien, dan de veer nog klein beetje van de ring trekken, daarna kan je de ring onder de veer vandaan trekken en kan je em zo er af schuiven.
 
http://www.scootertune.com/gilera/fx06.htm

Ik geloof dat dit een how-to is maar ik kan het niet helemaal goed lezen... :p

Je moet iig de veerspanning zo laag mogelijk zetten, dan de veer indrukken en dan kun je dat schaaltje dat er bovenop ligt er af halen. (hier zit een gleuf in waardoor je hem van de stang af kunt halen)
Je kunt nu de veer over de stelknop heen trekken (haal ook even het deel waarmee hij op het carter vast zit er af, dit kan door die moer aan de onderkant er af te schroeven.
Ik kan het bij mijn pia demper in mijn eentje doen met de stdd spiraal, maar als je de stuggere (langere) spiraal er op wil zetten is het het makkelijkst om dat even met 2 man te doen. (die staat namelijk onder voorspanning)

Succes...
 
Back
Top