speedfight2 welke rollers? zit met een dip...

Ice project

Well-Known Member
hallo
ik heb nu een polini 50 (snel) eronder en een hebo vario en 4 gram rollen maar hij trekt op met een dip hij trekt in begin redelijk daarna stotert hij een beetje en daarna vanaf de 45 ongeveer trekt hij weer goed.
maar welke gewicht van de rollen raden jullie aan en welke is t beste?
ik heb er een leovinci tt uitlaat onder.
 
Advertisement - register to remove this

zal dan ook te maken hebben met de carburateurafstelling , verder is 4 gram erg weinig voor Peugeot..


mja , koop wat sproeiers, drukveren , rollensetjes en trekveren en ga aan het afstellen
 
zal dan ook te maken hebben met de carburateurafstelling , verder is 4 gram erg weinig voor Peugeot..


mja , koop wat sproeiers, drukveren , rollensetjes en trekveren en ga aan het afstellen

hoeveel gram is dan ongeveer aan te raden?
en hij heeft trouwens ook de zwaarste trekveren...
en hij komt ook pas op gang als ik volgas ga dus om te rijden moet ik zo goed als volgas rijden om op te trekken.
dit is trouwens best irritant in de bochten...
en ik heb trouwens ook nog een Berekende DPR uitlaat voor een standaard cilinder zou die misschien beter zijn??? ipv de leovinci tt??
 
Last edited:
proberen...

mja , je moet met een scooter altijd volgas wegrijden , dat is logisch..

niemand kan je precies vertellen wat voor rollen etc. je moet gebruiken , dus koop gewoon wat afstelpul en ga ermee aan de gang , dan kom je er vanzelf wel achter wat werkt en wat niet.
 
heb een tijdje stage gelopen @ scooter zaak
en daar vertelde ze mij dat peugot gewoon raar is
want vaak moet er bij peugot zwaardere rollen in IPV lichteren
en heb t paar x mee gemaakt en het blijkt nog ook die keren
ligt er ook maar beetje aan wat er gaande is
maar in jou geval zou ik cker zwaardere erin doen ;)
zoals melf al zegt ga rond de koers van 6 a 7 zitten
mvg
 
heb een tijdje stage gelopen @ scooter zaak
en daar vertelde ze mij dat peugot gewoon raar is
want vaak moet er bij peugot zwaardere rollen in IPV lichteren
en heb t paar x mee gemaakt en het blijkt nog ook die keren
ligt er ook maar beetje aan wat er gaande is
maar in jou geval zou ik cker zwaardere erin doen ;)
zoals melf al zegt ga rond de koers van 6 a 7 zitten
mvg

ok dan bedankt voor de info ik heb veel rollers erbij gekregen toen ik m kocht k moet all1 ff kijken hoeveel gram ze zijn maar dat gaat volgend mij helemaal goed komen*D
 
en het is gewoon testen
de trekveertjes zorgt dat hij onderin bij het wegrijden toeren maakt
de vario neemt het later over
dus gewoon ff beetje met de rollen knutselen en knoeien
en kijken welke goed zijn ( want testen van rolletjes kan geen kwaad ) geld ook voor trekveertjes en drukveren
stel dat 7 te licht is en 7.5 te zwaar is
dan kan je BV mixen 3 van 7 en 3 van 7.5
alleen is wel het beste om gewoon 6 dezelfde gram rollen te hebben
 
heb een tijdje stage gelopen @ scooter zaak
en daar vertelde ze mij dat peugot gewoon raar is
want vaak moet er bij peugot zwaardere rollen in IPV lichteren
en heb t paar x mee gemaakt en het blijkt nog ook die keren
ligt er ook maar beetje aan wat er gaande is
maar in jou geval zou ik cker zwaardere erin doen ;)
zoals melf al zegt ga rond de koers van 6 a 7 zitten
mvg

Peugeot is niet raar ,je moet alleen weten wat je ermee moet doen :P

een Peugeot is anders dan minarelli , maar beide reageren ook weer anders dan piaggio..

bij Peugeot onbegrensd kun je soms wel op 11,5 gram uitkomen zodat ie mooi loopt , een Peugeot draait niet veel toeren , je moet dus gebruik maken van het koppel wat op een vrij laag toerental zit.

en daarom rijdt een snelle uitlaat op Peugeot imo niet geweldig in verhouding met een std of std imitatie uitlaat.
 
ja maar als je dat niet weet hoe dat bij peugeot zit dan snap ik ook wel dat hij hier een topic plaatst
want als je met mensen over scooters praat hoor je bijna altijd ( ja andere uitlaat is lichtere rolle en strakkere trekveertjes bla bla )
mar vaak is dat bij peugeot niet zoals je ook al zegt melf#50
en ik neem aan dat de topic starter zich dit ook wijs heeft laten maken ( is niet verkeerd bedoelt want het klopt ook )
maar vaak niet bij peugeot
 
je powerband verschuift wel met een ander uitlaatje , je maximale koppel zal op een hoger toerental worden afgegeven, om dit toerental te bereiken zul je wel lichter in rollen moeten , ook bij Peugeot , soms zelfs een andere drukveer , bij Peugeot heeft dit echter minder effect en is minder nodig dan bij bijv. Minarelli. Piaggio is het vaak ook niet echt bij nodig.
 
ik heb 6.5 gram rollers gezet en hij rijd nu wel goed op koude motor niet zo maar dat is volgens mij bij alle scooters maar op warme motor merk ik wel dat ie trekt vanaf de 30 trekt hij snel op en dan opeens vanaf de 70 75 nog harder is el een grappig effect:p
 
als je het goed afsteld zal het juist met koude motor minder lopen , je moet m dan ook eerst even een beetje warm rijden voordat je begint met afstellen.

aha ok...
ff nog een vraagje ik heb ook nog een paar andere rollers maar die vallen niet in een keer op zn plek pas als je ze beetje erin duwt dan zitten ze wel een beetje strak. is dat goed of kan ik ze dan beter niet zetten?
 
niet doen
ze moeten erin vallen
doen ze dat niet dan komen ze niet omhoog tijdens het rijden en blijven ze haken en dan werkt je vario niet ;)

aha ok
heb nog geen tijd gehad om zwaardere rollers ze zetten maar ik ben trouwens ook erachter gekomen dat mijn drukveer nog de originele is en de scoot heeft al 17000 gelopen en is nog nooit vervangen(zegt de persoon vn wie ik heb gekocht) er zijn wel zwarte trekveertjes in gegaan maar de drukveer tja welke is aan te raden?

setup was btw

snelle 50 polini cilinder
hebo vario
zwarte trekveertjes
standaard drukveer
leovinci tt uitlaat
 
Back
Top