Speedfight2 versus DopplerS3R

Dickiedick

New Member
Hai naar alle SF2 profs,
Enige tijd geleden de originele uitlaat vervangen voor wederom een sportieve uitlaat, DopplerS3R.
Wel continue een drama, heb inmiddels al heel veel uitgeprobeerd.
Rijgedrag met de S3R: Start goed, trekt snel door naar de 30/35 km/uur, dan zakt het toerental in en duurt het een "eeuwigheid" voordat het toerental langzaam op klimt en de SF2 uiteindelijk zo een 70/km per uur haalt. Leuk denk je, maar moet je géén tegenwind hebben of tegen een helling van een viaduct oprijden want dan blijft de SF2 tijd lang in het lage toerental draaien.
Heb inmiddels al heel veel uitgeprobeerd, zoals: een 4-tal oplopende hoofdsproeiers, met de diverse sproeiers ook inmiddels een 6-tal verschillende variorollen uitgetest begonnen met 6 gram en oplopend, de luchtinlaat van het nylongedeelte van het filter iets opgeboord. Uiteindelijk de originele uitlaat maar weer gedemonteerd, start goed , loopt goed en rijd constante snelheid van circa 50-52km/uur.
Hoop dat iemand nog een paar suggesties heeft. Met vriendelijke groet, Dickiedick
 
Advertisement - register to remove this

Rollen <6gr.? Slappere drukveer? Rechte vs kromme spiebanen gebruiken? Snaar nog op breedte qua maatvoering en slijtage?
Groet,
Hai Harr, 6gr rollen werden standaard geleverd bij de S3R, dus ben daar ooit mee begonnen, zit nu 7,5gr in. De status van de drukveer is mij nog onbekend, Hoe strakker hoe beter !? Spiebanen is sowieso een nieuw item voor mij, ik heb geen idee wat je hier mee bedoelt en waar die zitten.
 
Ik heb zelf ook een S3R onder mijn speedfight.
heb je alle begrenzers en wel uit?
er zitten er namelijk 2 in.
1 tje bij de flens, maar ook 1tje in de demper.

en te weinig toeren na de 30km is dus wel jou overbrenging.
ik rijd zelf met 6 of 6,25gram daar voelt hij zich bij mij het beste.
ik heb een originele drukveer nog ( 2008 model )
deze zijn schijnbaar strakker als de oude en voor mijn gevoel ook als de malos wit.

en wat heb je opgeboord ?
als je namelijk die plug er in hebben zitten is jou lucht inlaat begrenst.
haal deze eruit en laat hem er uit dan een grotere sproeier plaatsen.
ik zat in de 70 dacht ik zelfs.

wat voor bj heb je trouwens en een ac of lc model sf2?
een andere soort cilinder of andere toepassing?
 
Top, wist niet van een 2de begrenzer in de demper. Dan begin ik gewoon weer vanaf 6gr. deze rollen waren er ook bijgeleverd. Hoeveel kracht in kg heeft feitelijk de originele drukveer !? Welke drukveer zou jij adviseren !? Zat namelijk bij "Joey vol gas (Youtube) te kijken naar eventueel andere trekveren, wat is dan wijsheid !? Wat ik heb opgeboord zijn de 2 gaten in de nylon luchtingang van het eerste gedeelte naar het luchtfilter.
De SF2 uitvoering is een ac, oorspronkelijk bouwjaar 2008 maar is door het RDW pas in 2013 van een kenteken voorzien. Dus moet eigenlijk nog een "groentje" zijn. Verder is hij nog geheel origineel.
 
Back
Top