Speedfight voorvork

Iceman

Bad Boy 4 Life
Ik ga een voorvork vervangen van een speedfight 2 maar ik wou graag weten of ik dan nog speciaal gereedschap daar voor nodig had? En ik heb een nieuwe voorvork gekocht maar hier zitten geen lagers op ofzo. Moeten die erop of zitten die in de bevestegingsbuis en kan ik de voorvork er gewoon instoppen?
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt er eigenlijk geen special gereedschap voor nodig, is gewoon stuur er vanaf. Dan die ringen er vanaf(ik deed het met een platkop schroevendraaier en een hamer, maar je kan er ook een speciale tang voor halen ofzo)
Het spreekt allemaal erg voor zich, gewoon alles er vanaf halen totdat je je voorvork eruit kan halen. Als je lager van deze voorvork nog goed zijn, kun je die misschien gebruiken. Maar ik raad je eigenlijk wel aan om effe een nieuw setje te kopen, 15-20 euro en dan heb je weer alles helemaal nieuw :)
 
in principe als de lagers heel zijn kun je ze gewoon hergebruiken , maar volgens mij werkt peugeot met losse kogels...

de cups zitten in je frame , hier draaien de kogels in. als de cups vervangen moeten worden moet je ze er uit slaan en netjes weer erin slaan ,en recht.

op het kroonstuk zit een ring , deze ring kun je eraf slaan en over zetten ,dat is echter niet het meer makkelijke.

een nieuw balhoofdsetje is meestal niet verkeerd , ligt er natuurlijk aan waarom de vork vervangen moet worden.
 
Ze is op haar plaat gegaan en nu is die krom. Maar het is maar een scootertje van 600 euro ofzo dus ze wil er niet te veel geld in stoppen. De bovenkant is goed maar je ziet net onder het verbindingsstuk zeg maar dat ie scheef naar rechts gaat.
 
speedfight is een lastig ding wat schade betreft :p , als het kroonstuk krom is is dat natuurlijk duidelijk , maar vaak kun je het beste ook de draagarm en de assen controleren , deze gaan ook nog weleens krom.

als het kroonstuk krom is is het wel verstandig de lagers ook te vervangen.
 
Nee die is dus heel het is echt de buis zelf van de voorvork die krom is. En ik heb er eentje gekocht met een swing arm voor de zekerheid. Bedankt allemaal dan kan ik dus zelf wel die voorvork vervangen.
 
Back
Top