Speedfight achterwiel + viva voorvork

goedemorgen,

is er iemand die eerder een viva vork op een speedfight gezet heeft. ik wil dit gaan doen maar heb een plan van aanpak nodig.

ook heb ik een achtervelg met nieuwe michelin city grip er op, maar deze heeft gaten voor 3 bouten, die er nu op zit maar 1. kan ik dit passend krijgen zonder de band te vervangen?
 
Advertisement - register to remove this

Dat ligt eraan of de speedfighter een swingarm of een voorvork met 2 veerpoten heeft. en of de balhoek hetzelfde is. Anders worden de rij eigenschappen van de scooter veranderd en meestal niet ten goede.
Wat het achterwiel betreft zal de wielnaaf wel missen. Misschien kan je deze van het oude wiel afhalen. anders een nieuwe bestellen.
 
Dat ligt eraan of de speedfighter een swingarm of een voorvork met 2 veerpoten heeft. en of de balhoek hetzelfde is. Anders worden de rij eigenschappen van de scooter veranderd en meestal niet ten goede.
Wat het achterwiel betreft zal de wielnaaf wel missen. Misschien kan je deze van het oude wiel afhalen. anders een nieuwe bestellen.
speedfight 1 en 2 heb je toch alleen met mono vork?

het betreft trouwens een 1 LC SD,waar ik dus het achterwiel van een 2 LC DD op wil zetten
 
SF1, SF2 en vivacity is gewoon allemaal hetzelfde frame, buiten wat ophangpunten. Dit is een best veel voorkomende modificatie.

Kan prima, je moet misschien wel wat wegsnijden uit de lampenkap, dat past meestal niet.

De SF voorwielen en achterwielen met schijfrem zijn hetzelfde, het achterwiel met trommel is gewoon compleet anders. (daar zit een remtrommel in het wiel natuurlijk) Daar kan je niets mee.
Je zal ook een vivacity voorwiel moeten hebben, SF voorwiel gaat niet in de voorvork.
 
Last edited:
Back
Top