speedfight trekt langzaam op.

speedyfight 1

Well-Known Member
hoi,

mijn speedfight trekt heel langzaam op.
dit is echt vervelend als je weg trekt bij een stoplicht met een rij auto's achter je.
tevens heb ik het gevoel dat het toerental op snelheid zo hoog is dat hij tegen zijn grens aan zit.
maar voorheen liep die harder kwa snelheid.
weet weet raad???

mijn set up is :

DR50cc snel
standaard carburatuer.
standaard koppeling.
gele druk veer malossi.
witte trekveren dmp.


gele drukveer en witte trekveren geplaatst maar totaal geen verschil.
mij lijkt het de koppeling te zijn.
althans iets met de veren.
maar de vraag is natuurlijk welke hier de juiste zijn.
 
Advertisement - register to remove this

peugeot

rij zelf viva city, stond 36000 opteller. Ging ,n beetje traag, dus begon met ,n nieuwe dopler vario (9gr) en toen alle begrenzers eruit. Begin met de uitlaat, maar vergeet vooral je inlaatmembraam niet. (zat 1 boutje in wat niet los kon, dus moest eerst cilinder verwijderen om na 3 boutjes het 4e boutje los te draaien door het sptuitstuk om te draaien zodat boutje meedraait). je moet dan de "stopper" zover naar beneden buigen dat ie nog precies in je carter past. Als je dan je standaard uitlaat hebt ontzien van de "prop" loopt ie op ,t tellertje al 80. M.v.g. Roon
 
rij zelf viva city, stond 36000 opteller. Ging ,n beetje traag, dus begon met ,n nieuwe dopler vario (9gr) en toen alle begrenzers eruit. Begin met de uitlaat, maar vergeet vooral je inlaatmembraam niet. (zat 1 boutje in wat niet los kon, dus moest eerst cilinder verwijderen om na 3 boutjes het 4e boutje los te draaien door het sptuitstuk om te draaien zodat boutje meedraait). je moet dan de "stopper" zover naar beneden buigen dat ie nog precies in je carter past. Als je dan je standaard uitlaat hebt ontzien van de "prop" loopt ie op ,t tellertje al 80. M.v.g. Roon

hij vraagt niet om hem op te voeren...


zitten alle standaard onderdelen er al lang op ? zo ja hoelang? meer als 15.000-20.000 km kun je beter ff je koppeling e.d ff nakijken of ze niet versleten zijn.
 
Ik en een vriend van me hebben allebij problemen gehad met de vario. Heb je misschien een vriend die er eentje voor je heeft liggen ? Kun je die eens proberen, zou goed kunnen dat jij daar ook last van hebt.
 
de koppling heeft nog voering genoeg zo lijkt mij.
de onderdelen zit er inderdaad al enige tijd op.
maar eigenlijk alleen maar rolletjes hoeven te vervangen en nooit problemen verder.
gistreren trok ik weg toen het stoplicht groen werd.
nou dat wil je niet weten hoe dat ging.
met de fiets was je nog sneller weg!!!
kost natuurlijk wel wat maar stel ik zou de koppeling en de vario vervangen
zouden dan de problemen weg zijn?

p.s. ronys72, lees mijn posting even goed.
mijn scooter liep voorheen ook rond de 80 km.
maar heb sinds kort deze problemen welke ik niet zo snel even kan
oplossen en dus plaats ik hier de vraag hoe ik dat oplos zonder een
maand lang de ze problemen te hebben.
 
verloop vanuit stilstand is in 1 woord samen te vaten : shit!
bij optrekken toerental heel laag en komt langzaam aan op toeren en snelheid.
in het midden bereik trekt hij wel lekker.
maar ga je verder liggen de toeren hoog en voel je dat de scooter wel il maar de cilinder aan zijn grens zit zeg maar.
 
Controleer dan of niet een van je trekveertjes geknapt is e.d. Ook al is je cilinder op dan nog zou hij bij hetzelfde toerental moeten aangrijpen als een halfjaar geleden als jij nergens aan hebt gezeten. Of hij dat toerental nog wel haalt (doordat je cilinder slecht zou zijn) is twee, maar als dat niet zo is dan zou die dus gewoon niet wegrijden. Aangezien hij dat wel doet, zou ik het in je overbrenging zoeken. Trekveertjes rolletjes snaar allemaal even controleren en gewoon zien of alles nog netjes zit achter de carterkap
 
alles zit op zijn plek.
heb niks vreemds kunnen ontdekken.
ik vermoed dat het bij de vario en/of de koppeling ligt.
nu is de vraag : compleet vervangen van beide of alleen de rolletjes , druk en trekveren?
 
@michael m,

wat bedoel je precies?
heb er net een paar weken nieuwe druk + trekveren in en ook neiuwe rolletjes.
maar denk dat het of aan het geheel ligt of de ombinatie van de rolletjes en veren.
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad en werd steeds erger. Op een gegeven moment maakte hij met wegrijden niet genoeg toeren met ELK soort trekveren, heb de strakste geprobeerd en dit mocht niet baten. Bleek bij mij een varioprobleem te zijn. Bij een vriend van mij begon dit ook hebben we er meteen een nieuw vario'tje in gezet en toen was het ook weer opgelost. Was ook bij een Speedfight.

Zou goed kunnen dat dit bij jou dus ook zo is.
 
mmmh.
vario is dus waarschijnlijk de boosdoener??
ik heb een ander vraag.
is de vario en koppeling van een peugeot buxy het zelfde als die van een speedfight?

een vriend heeft nog een buxy te koop staan welk gaat als een speer.
als ik de vario en de koppeling eens kon om zetten om te testen.
 
Back
Top