Speedfight 2 trekt slecht

Speedfighterr

New Member
Best sf'ers,

Ik heb een probleem.
Mijn speedfight 2 trekt van 0 tot 30km/h heel slecht.
Wanneer ik even volgas rij en daarna moet remmen kom ik amper weg. Met wat meer snelheid loopt die perfect. Bougie kleur is mooi bruin. Dus ik heb niet het gevoel dat ik nog moet kloten met de carb. Moet ik nu gaan zoeken in rollen, trekveertjes en drukveer?

Set up:
70cc
12.5mm carb
Sproeier 76
Origineel luchtfilter met malossi element
8.5gr rolletjes
Origineel uitlaat zonder prop
Geen varioplaat/ring

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb m gekocht met wat gebreken, toen heb ik er een klein stukje mee gereden en toen trekkte die wel. Maar toen zat de uitlaat nog niet goed gemonteerd en een openluchtfilter. Ook was de carb nog niet goed afgesteld.
 
Wat doet hij precies tussen de 0 en 30? Kun je het misschien uitleggen of een filmpje laten zien?
Alsof je met een auto 30km/h rijdt in de 4e versnelling. Heel langzaam steeds iets harder. En wanneer die ongeveer boven de 20 a 30km/h loopt trekt die perfect door naar de top. 30km/h is een schatting van mij km tellerkabel is kapot. Heb wel een nieuwe besteld
 
Ik weet niet precies wat een lamme drukveer voor symptomen geeft. Maar als je de koppeling met 1 hand gemakkelijk kan indrukken is die ook aan vernieuwing toe.
 
Mijn speedfight 2 trekt van 0 tot 30km/h heel slecht.
Wanneer ik even volgas rij en daarna moet remmen kom ik amper weg.


En wat gebeurd er dan met het motor toerental? Word deze heel erg hoog, of maakt hij amper toeren?

Als je te strakke trekveren heb kom je namelijk ook niet van ze plaats. Want dan moet inderdaad de motor heel veel meer toeren maken om weg te rijden.. Optrekken is dan net een natte krant.. En je voelt dan ook een duw in de rug ineens..

Dan zijn gewoon de trekveren te strak (is een kwaaltje van peugeot) er zijn koppelingen gebruikt waar veelste strakke trekveren in zaten.
 
Back
Top