Speedfight std. cilinder tunen !

Originally posted by DvD
jorick, hij wil toeren blazen.....

nou spoelers op 132 dan en uitlaat op 194 ofzo :) dan blaast hij wel toeren oke? :P

/edit hangt een beetje van de carb al hoe hoog de spoelers moeten komen trouwens.. met een 12mm carb kan je ze beter lager houden.. een zeer brute cilinder zit ook maar op 132-134 met spoelers..
 
ori cilinder(alu) peugeot, kan aardig vlammen. Vertex zuiger+pia ac kop (mhr oid). 13.000rpm met een bijpassende uitlaat is zker mogelijk.
Dit natuurlijk alleen als het deskundig gebeurd etc....
 
Toeren blazen met een Peugeot?

Dump dan eerst dat lange inlaatspruitstuk en die lange dunne uitlaatbocht voordat je gekke dingen met de cilinder gaat doen. Anders blaas je alleen toeren, maar kom je nog geen meter vooruit door gebrek aan koppel.

Ik zou zeggen, zie dat topic met die Manston en Hebo R2 pijp op een buxy van chocostunt...
 
Originally posted by Casper
ori cilinder(alu) peugeot, kan aardig vlammen. Vertex zuiger+pia ac kop (mhr oid). 13.000rpm met een bijpassende uitlaat is zker mogelijk.
Dit natuurlijk alleen als het deskundig gebeurd etc....

hoezo een pia ac kop ?
 
Originally posted by Joël
Toeren blazen met een Peugeot?

Dump dan eerst dat lange inlaatspruitstuk en die lange dunne uitlaatbocht voordat je gekke dingen met de cilinder gaat doen. Anders blaas je alleen toeren, maar kom je nog geen meter vooruit door gebrek aan koppel.

Ik zou zeggen, zie dat topic met die Manston en Hebo R2 pijp op een buxy van chocostunt...

Denk niet dat het zn bedoeling is er een toerenhappende cil van te maken om daarna met een zx te gaan rijden........
 
Was er toevalig ook mee bezig (SF2LC). Heb cilinder afgedraaid. Uit me hoofd spoelers nu op 31, uitlaat op 20 (met montage 2mm dikke alu voetpakking). Komt 17,5 carb. achter met Bidalot S2. Beetje laagtoerige uitlaat, maar dat wou die gast per se (had ik de cilinder voor getuned, maardie gast wou per se een S2) Maatje van me maakt het ding komende week af (ik ben voorlopig niet in Nederland) maar ik zal wel vragen wat de resultaten zijn. Post ik ze wel.
 
Originally posted by mario
Was er toevalig ook mee bezig (SF2LC). Heb cilinder afgedraaid. Uit me hoofd spoelers nu op 31, uitlaat op 20 (met montage 2mm dikke alu voetpakking). Komt 17,5 carb. achter met Bidalot S2. Beetje laagtoerige uitlaat, maar dat wou die gast per se (had ik de cilinder voor getuned, maardie gast wou per se een S2) Maatje van me maakt het ding komende week af (ik ben voorlopig niet in Nederland) maar ik zal wel vragen wat de resultaten zijn. Post ik ze wel.

---> Had de cilinder getuned voor een C16. bedoeling was om die pas te maken op Peug. Vergat dat er net bij te zetten.
 
Originally posted by lonneker
wij gaan een yasuni r of doppler gebruiken

mario meer info pleeze

Wat voor info... Ik zeg: uitlaat op 20mm en spoelers op 31.
Hoe dat loopt weet ik nog niet want is nog niet getest. Maar met YasuniR of Doppler moet je het niet te gek maken. Iets van spoel op 130gr en uitlaat op 190.
 
Originally posted by Casper
190 ? :rolleyes:

Ergens in het begin van het topic staat dat hij veel toeren wil draaien:# Dus ik zeg uitlaat op 190 OFZO

Als je het goed wil doen, moet je sowieso geen YasR of Doppler nemen.

Maar vanaf nu reply ik niet meer in dit topic (gezien vorige reply)
 
Back
Top