speedfight 100 opvoeren , dilemma

franky said:
die chipkey maakt dan toch ook nix meer uit


maar als dit een woonwerk scoot word die dus weinig moet verbruiken

zou je er de 4takt pia blok onder kunnen fixxen.

die is lekker stil en laag verbruik cq slijtage

tru

maar een runner VXR 200 4t blok is ten eerste vrij tot zeer zeldzaam 2ehands en dan nog is crimineel duur op de koop toe

chipkey omzeilen is idd niet echt het probleem gezien ik hier zelf nog ene non chipkey draadboom hem bliggen uit m'n oude SF1 , maar scoot is voor woon/werk/school verkeer en het beestje komt geregeld in gure buurten te stana waar scooterdiefstal niet ongewoon is , daarom dat ik het chipkey gebeuren liever laat voor wat het is

kga toch is met de eigenaar overleggen voor een 180 blok, eventueel met 150cc LC hexagon cilinder op om het verbruik beetje te remmen , desnoods runner 180 draadboom aanpassen (ben electricien voor iets) ... is al bij al mss nog de beste en eenvoudigste oplossing

alvast al wel bedankt iedereen voor de ideeën reacties :!
 
Last edited:
Op de 1 of andere manier spreek je jezelf tegen.

Je wilt weinig verbruik (want kleine tank, logisch), maar toch een redelijk snelle (met name top, maar optrekken ook neem ik aan) en dit voor dagelijks gebruik.

Met 70cc kan het snel zijn, maar het verbruik en de slijtage is gewoon niet voor dagelijks gebruik geschikt (zeker als de eigenlijk eigenaar er niets van weet, dan staat ie elke week 2x op je stoep en daar zit je ook niet op te wachten denk ik;)).

Met 180cc zal het verbruik (bij gelijk toerental) hoger zijn als met 120cc, terwijl je met die 120cc echt wel redelijk vooruit moet kunnen komen hoor.
Wil hij ermee op de snelweg ofzo?
Die 120 is trouwens die van Malossi?

Ga naar DPR, laat een pijpje maken (vooral koppel gericht), dan 19mm ofzo, zet er een langere vertanding in en zorg dat er een goede overbrening inzit en je bent klaar.

Weinig meer verbruik en de 100+ haalt ie echt wel.
Btw met echte 120 op een scooter waai je als het een beetje waait er wel redelijk af, tenzij je natuurlijk Mol bent :D (maar dat weet je zelf denk ik ook wel).
Hoe hard rijdt ie standaard?
Wat is het standaard toerental?
Wat is het verbruik ongeveer?
 
dat is het hem net ik heb zelf std runner 180 gereden , en constant snelweg rijden rond de 120 kom je met een 8.5l tank een 120 tal km toe , als ik met een zware pols in de stad / dorpjes reed werd dat 95 km zoiets , die gast zal VEEEEEEEL snelweg doen , daarom dat een 180 / 150cc LC al bij al nog zal meevallen qua verbruik (hoop ik) , std 180 heb ik een keertje na lang wachten 130 op de klok uit getoverd , nu ben ik redelijk zwaar (100 kg) dus de eigenaar die maar 65kg weegt oid zal dat wel ietwat vlugger halen

speedfightje rijd nu met de 120 alu exact 89 digitaal wat uitderaard geen snelheid is , std doen ze al 105 - 110 op de klok ... naja, beestje rijd al 25k km met dezelfde as waarvan 1500 vrij zwaar opgevoerd dus de keerringen en lagers zitten er wel stilaan door , er zit een 17.5mm carb op , op zich is dat nog niet zo slecht (voor de originele 100cc) maar er zit een giga sproeier in voor die 120cc een beetje te sparen (ook nog van de vorige eigenaar)

ik spreek mezelf niet tegen, ik moet alleen de ideale gebruiks / verbruiks combinatie vinden en das klaarblijkelijk niet eenvoudig :|

kweet het echt niet ... 70cc is al bij al bij nader inzien mss een minder goed idee , maar dan zit ik nog met het dilemma 180cc - :? - 120cc , in de wetenschap wat een werkje het is om de 180 z'n elektrisch systeem om te bouwen maar ook de wetenschap dat prestaties niet gegarandeerd zullen zijn met de 120 .. kdenk dat de beslissing zal vallen adhv aanschafprijs van het geheel door de eigenaar

p.s. 142 digitaal is tot nu toe de top met m'n 180 na veel gedult en heel diep liggen , en idd dat is HARD op een scooter :X
 
Multivar is gewoon te koop voor peugeot tenminste als hij ook op de motor scooter past dan. en 89 km/h is idd erg weinig ik haal 86.4 km/h digi met mijn orginele 50cc cilinder. Ik denk dat je toch beter een 21mm erop kunt zetten dan en als je minder benzine wilt verbruiken kun je ook zwaardere rollen erin doen en een aangemeten uitlaat erop zetten. Ik neem aan dat je onderweg nog wel een benzine pomp tegen komt dan kun je gewoon weer je tank bijvullen. Ik weet niet of hij de buddy (veel) gebruikt anders kun je er een karttankje in zetten is toch weer iets van 2,5 liter meer. dus totaal ongeveer 11 liter.
 
oh jawel hoor , heb wel eens eerder een speedfight meegemaakt die maar 90 liep , die 100cctjes zijn niet zo snel hoor , vaak niet sneller dan 100 @ teller
 
melf #50 said:
oh jawel hoor , heb wel eens eerder een speedfight meegemaakt die maar 90 liep , die 100cctjes zijn niet zo snel hoor , vaak niet sneller dan 100 @ teller

klopt, zijn gewoon verijdelde 50 cctjes met wat meer koppel ...

m'n SR 125cc AC loopt std ook maar 110 teler (hij kan wel sneller maar de vertanding en de cdi niet :X )
 
nouja, 90 @ snelweg = isnogood :p

probeer eerst eens een 21 mm kijken wat ie daarop zegt.

edit, er is btw een zeer goede doppler uitlaat voor 100 cc verkrijgbaar. maybe een optie?
 
RickH said:
nouja, 90 @ snelweg = isnogood :p

probeer eerst eens een 21 mm kijken wat ie daarop zegt.

edit, er is btw een zeer goede doppler uitlaat voor 100 cc verkrijgbaar. maybe een optie?

zoals ik dus al zei, die doppler is dus niet goed
 
achter piaggio typhoon 125 zit ook maar 18mm toch? maarja is eigenlijk ook geen vergelijking..

denk dat de peugeot ook behoorlijk slome cilinders op de 100 hebben..
 
Back
Top