Speedfight std. cilinder tunen !

Tim_xsh

Well-Known Member
Hallo mensen!

Ik vraag voor een maat van me wat je het beste aan een Speed Fight Lc cilinder kan doen . Dat ding moet flink toeren blazen .

Post aub timing's of zo ... THX


Tim
 
Advertisement - register to remove this

ja ik wil hem juist niet verneuken , bovendien is het niet voor mij


ik vraag om preciese waardes omdat ik al vaker gehoord heb dat nmet getunede peugeot cilinders zelfs geraced word .


i mean t is alu he
 
als je zegt voor welke cilinder dan helpt het al.
En ik denk niet dat iemand zomaar ff verteld hoe hij hem precies getuned heeft
 
Originally posted by lonneker
een std lc speedfight cilinder....


was dit niet duidelijk dan ? :p
weet niet waar jij gelezen hebt dat er met standaard LC cilinders geraced wordt?
maar dat is volgens mij dikke bull-shit, zeker in NL.

En je wou timing weten, zet je uitlaat poort op 190 graden, dat blaast wel.
 
Vraag aan gijs of hij een poortmap van die viva neergooit.
Maar verder als je hem getuned heb kanje er een bidalot zuiger ingooien (enkele zuigerveer).

Denk ook aan je uitlaat,want deze zorgt er bij peusjo voor dat hij niet zoveel toeren kan draaien.
 
mja nogmaals .t is niet voor mij. die gast zegt aleen dat ie echt veel touren moet draaien ...

ja gereedschap dremel he


ik had dat met t racen hier gelesen ergens .
 
1) dremel alleen kan je niet vet gaan tunen
2) wat noem je veel toeren?
3) ik stel m'n vragen bij 'racen met een standaard cilinder'.. ook al lees ik het ergens ofzo
 
Originally posted by lonneker
mja nogmaals .t is niet voor mij. die gast zegt aleen dat ie echt veel touren moet draaien ...

ja gereedschap dremel he


ik had dat met t racen hier gelesen ergens .
over dat racen heel simpel, er racen in NL geen LC peusjo's.

en weet je zeker dat je genoeg heb aan alleen de GRADEN als je alleen een dremel heb, houd er rekening mee dat er nog wat meer bij komt kijken.
 
Originally posted by lonneker
ik heb een dremel ,een digitale schuifmaat en een graadschijf kan ik wel regelen

wat heb ik nog meer nodig?

waarschijnlijk is het het makkelijkst om de cilinder wat op te hogen tot de spoelpoorten op 128-130 graden staan ofzo en dan eventueel met een dremel de uitlaatpoort nog wat aan te passen omdat je daar makkelijk bij kunt. Spoelers verleggen met een dremel is erg lastig.

Maar als je je cilinder ophoogt moet hij waarschijnlijk ook afgedraaid worden en dat kan je niet zelf :)
 
Back
Top