Speedfight met 70cc: welke uitlaat

Krentenbol

Prutsert
Als eerste een mededeling voor de mensen die gaan lopen roepen dat ik de search moet gebruiken: heb ik gedaan. Google gebruiken: heb ik gedaan. Ik kom alleen te veel troep en tegenstrijdige antwoorden tegen waardoor ik geen goede keuze kan maken.

Ik heb een Hebo 70cc LC. Welke carb ik heb weet ik niet, maar ik had een Yasuni R. Alleen ben ik vorige week op mijn muil gegaan waardoor deze (iig door mij) niet meer gerepareerd kan worden. Toen ben ik op Marktplaats gaan kijken en kwam ik een omgelaste Yasuni C16 tegen. Deze wil alleen niet helemaal passen, dus ik denk dat ik hem terug op Marktplaats gooi (voordat er geroepen wordt dat dat niet netjes is: de uitlaat heeft onder 2 ander scooters gehangen voor hij er bij mij onder is gebeund, ik heb er gewoon geen zin meer in).
Maar nu zoek ik dus een betaalbare uitlaat die ook nog eens goede prestaties levert, tweedehands geen bezwaar. Ik las dat een Leovince ZX het wel aardig deed op een Peugot 70cc, net als een Technigas Trek en natuurlijk een Yasuni R. Nu vind ik die Yasuni een beetje prijzig en kan ik op Marktplaats nu ook niet echt een goed aanbod vinden.
Kunnen jullie mij de gouden tip geven welke uitlaat een leuke prijs/prestatie verhouding heeft? Eén van bovenstaande of een heel andere? Of een link naar een advertentie of zo :)
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon weer een R pakken, of een C16.
Dan weet je in elk geval dat het goed zal lopen en dat je een kwaliteits pijp hebt.

Leovince ZX zal ik niet kopen. (zelf nooit gehad verder, maar slechte dingen gehoord)
Evenals een Technigas. (Technigas, heb er één gehad, liep kut, en vond het ook geen mooi geluid)

Als je echt geen Yasuni R of C16 wilt kopen..
Dan kun je beter kijken voor een uitlaat als: Stage 6 Pro.

Scheelt je een paar tientjes (40 euro ofzo), tov een Yasuni R.
 
dat ie bij jou kut loopt wil niet zeggen dat dat aan de uitlaat ligt ;)

Tecnigas uitlaten lopen prima , MITS je goed materiaal gebruikt en het goed afsteld.

verder , een ZX is geen geweldige 70cc uitlaat..

wil je een goeie uitlaat neem dan gewoon weer een R , en geen afgeragde gebruikte maar een nette en goeie nieuwe..

beter nu wat meer uitgeven dan later met een verrotte en/of slecht lopende uitlaat zitten ;)
 
Ik snap ook wel dat elke uitlaat goed kan lopen, maar ik heb dus met een vergelijkbare cillinder als die Hebo gereden.
Ik geloof dat het een Top Performances was. (weet ik niet meer zeker)
En toen liep die Technigas echt kut, maakte een pokke herrie, en na een half jaar zat er een scheur van +/- 2 cm in de demper.
Uitlaat heb ik gloednieuw gekocht.

Dus ik zeg alleen maar wat mijn ervaring met een Technigas uitlaat is. :)

En zoals jij, en ik, allebij weten, moet je gewoon lekker een R pakken of een C16.
Ik zal denk ik nooit meer iets anders kopen dan een vertrouwde Yasuni.
Ongeacht de setup.
 
maar dan nog zal een tecnigas wel goed moeten kunnen lopen , dat er uitlaten zijn met betere prestaties is gewoon een feit , maar met een setup als deze loopt een tecnigas (next of RS70) niet slecht.

een Tecnigas Trek zal het overigens ook niet slecht doen.
 
Ik lees er wel veel over dat de Technigas pijpen van slechte bouwkwaliteit zouden zijn en dat ze snel kapot gaan en dat het geluid na een paar maanden erg kut zou worden. VAlt dit mee, of is dit echt zo erg als ik her en der lees?
 
Tecnigas heeft meerdere modellen , en zijn niet slecht , wat vaak wel het probleem is is dat mensen er vanuit gaan dat een uitlaat altijd perfect is , maar elke uitlaat moet spanningsvrij worden gemonteerd , ook de demper etc. moeten goed zitten.

en dat gebeurd heel vaak niet , maar ook het onderhoudt en de omgang met een uitlaat (en de rest van de scooter) laat vaak te wensen over..

daardoor gaat het vaker fout , niet om de uitlaat zelf , elke uitlaat gaat wel een keer wat aan stuk , dat kan gebeuren door een fabrikagefout oid , maar meerendeel komt door verkeerd monteren.


een Tecnigas Next bijv. kan HEEL erg lang meegaan , en goed rijden , soms gaan ze wat meer geluid maken na een poos , maar wat nieuw demperwel en de demper ontkolen en hij is weer helemaal stil. (en je kunt ook nog eventueel zelfs de gaatjes licht uitboren om m nog stillen te maken) , deze uitlaat loopt goed op std 50cc en zeker voor de prijs.
op 70cc loopt ie goed maar is geen echter 70cc uitlaat dus daar mag je niks van verwachten.

de Tecnigas TG2 /RS70 is een goeie 70cc uitlaat , deze is net iets hoogtoeriger dan een shot waardoor ie zijn koppel iets hoger in toeren afgeeft , maar zit er erg in de buurt en dus kwa prestaties perfect.

de Tecnigas Trek is een regelrechte kopie van een Bidalot S2 , welke het zeer goed doen op laagtoerige 70cc's.

dan heb je nog uitlaten van Tecnigas zoals de Basic , std imitatie uitlaat , en de Tek , welke een uiterlijk heeft van een snelle uitlaat maar in feite een vervanging is voor een std uitlaat , snelheid word weinig hoger , de uitlaat trekt wel goed.

het zijn geen verkeerde uitlaten , echt niet , ik heb er zeer veel van gemonteerd en weinig problemen mee gehad.

een Yasuni R bijv. en net wat degelijker , wat duurder uitgevoerd , en ziet er ook meestal net wat mooier uit. alhoewel een Trek er ook niet verkeerd uit ziet.

Tecnigas gaat iig wel vooruit.
 
Back
Top