(Stotterende) Vivacity met Speedfight 2 L/C Blok

ColinOpJeBeeld

New Member
Hey, ik heb een paar vragen over mn scooter.
hij stottert de laatste tijd kneitervaak en heb al veel verschillende dingen geprobeerd zoals kabelboom nagekeken en vervangen.
ik heb een Airsal 70cc met bougie BR9ES alleen vraag ik me af of dat wel de goeie is... ik heb wat rond gegoogeld en ik vind bijna overal die korte bougies van BR7xxx
aangezien ik een wat snellere scooter heb zal ik dan voor de BR8 of hoger moeten gaan... Alleen ik snap het niet want de bougie die ik er nu in heb past en komt niet tegen de zuiger aan.
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Colin van Eijck.
Setup peugeot vivacity met speedfight 2 LC blok:

Airsal 70cc
Stage 6 / Dellorto 21mm
Stage 6 vario
Polini 3G Koppeling
Yasuni R
Top van 100+
 
Advertisement - register to remove this

Ligt aan de cilinder kop en bougie gat welke bougie je nodig hebt. De ene is voor een kort gat en de andere voor een lang gat.

Je moet dus niet een lang gat bougie in een kort gat steken of andersom. Dus kort gat hoort bij kort gat bougie en lang gat bij lang gat bougie.
Weet niet welke cilinder kop je erop hebt zitten, maar als het ook een airsal is en dus gewoon een vaste kop (zonder sub-kop) is de kans groter dat het een kort gat bougie nodig heeft.

Voor nummer zou ik voor 8 kiezen, tenzij je bougies gaat verbranden omdat ze te warm zijn.

Kan temperatuur kan je beter warmer hebben en goed schoon branden en kans op stotteren kleiner.
Dan een te koude bougie nemen die niet schoon brand en erg gaat stotteren.
 
Back
Top