Dit is lastiger dan ik dacht....
Ik ben al de hele ochtend bezig om voorbeelden op internet te vinden van de verschillen en hoe de oliepompen aan te sluiten.
Mijn voorkeur gaat enigzins naar een electrische oliepomp uit, aangezien er blijkbaar ook op de tellerunit een controlelampje zou zitten.
Ook zou dit de 'makkelijkste' oplossing zijn.
Alleen die CDI kastjes laten mij nog sterk in het ongewisse.
Ik heb een kabelboom welke een stekker heeft voor een electrische pomp en een kabelboom zonder deze stekker.
Nu zal ik die dus met deze stekker nodig hebben, alleen welke CDI heb ik dan nodig.
En welke kan vervallen.....ik hoop dat iemand het nog kan volgen....ik even niet meer.
Hopelijk kan/wil iemand mijn hiermee nog even helpen.
Maak eens een foto van de kabelboom die je daar hebt
Kan het je zo vertellen. De 6 pins versie is die je niet wilt hebben.. Deze is volgens mij maar 1-2 jaar ingebruik geweest en zelf vervangen voor eentje met een motor management erin.. Dus die 6 pins versie die ging samen met de oude zwarte cdi die op de oudere modellen scooters heeft gezeten.
Bij de 8 pins versie vervalt deze, en zit deze cdi in al in de ECU unit zelf..
Er zit wel een nadeel aan die 8 pins ECU unit.. Mocht er problemen onstaat met de oliepomp om welke reden dan ook.. Dan heb je geen mogelijkheid meer om de motor toch te starten. Dit is gedaan om er voor te zorgen dat je motor schade zou krijgen..
Dus het oude systeem kan je nog om de tuin leiden.. Het nieuwe systeem niet meer. De 6 pins versie werkt naar mijn weten niet goed..
Wat precies het probleem er mee is kan ik je niet zeggen. Heb meerdere 6 pins oliepomp units geprobeerd en een andere cdi en een andere kabelboom.. Maar geeft op veel hogere toeren te weinig olie, waardoor de hele boel te schraal gaat lopen en dus de cilinder en zuigerveren / zuiger naar te klote lopen.. Mocht je echt geen gezeik willen, hou het liever op het mechanische systeem..
En denk vooral niet dat het elektrische systeem je olie gaat sparen, want dat kan je wel vergeten.
Dell orto zwart is overigens de 6 pins unit
Dell orto grijs is de ECU waar de cdi al in zit met 8 Pins.
Daarna is er een langfang ECU gebruikt bij de peugeot new vivacity 2-takt. Daarna weet ik het even niet meer.