Speedfight komt niet weg

coenmx

Well-Known Member
Hey,

Ik heb een standaart peugeot speedfight met gianelli uitlaat.

Nu was me zuiger versleten en cilinder dus heb er een dr 50 op gezet. Alles is goed gegaan, ook lekkere compressie. Maar hij komt niet weg (had ik dus ook al met de vorige cilinder) Hij komt gewoon niet op toeren om weg te kunnen rijden. Maar als ik hem op de bok zet gaat die in een keer lekker door naar ze top en maakt die mooie hooge toeren.

Hoe kan dit?

alvast bedankt,
Coen
 
Advertisement - register to remove this

Mijn broer heeft een tomos en hij heeft er net een nieuwe 70 cc ondr gemaakt en hij komt ook slecht opgang maar naar een poosje liep hij wel omdat hij het luchtfilter eraf heeft gehaalt, (mischien heb je er wat aan).

Ik zou ook goed kijken naar de sproeier en boegie of je de juiste afstelling hebt. Ik denk dat het iets met de lucht te maken heeft.
 
zet er gewoon even een helemaal std luchtfilter op met 54 sproeier , en zet er even een stel lichtere gewichten in , een DR50 is meestal net wat hoogtoeriger dan een std cilinder en in combinatie met een andere uitlaat ben je iig al andere gewichten nodig..
 
Ik denk dat ie:
1/ Te weinig lucht krijgt ofso...
2/ @Melf: 54 sproeier niet te klein denk je ?
3/ Mss dat je massa kabel niet goed contact maakt omdat je als je op poot zet dat ie mooi gaat ... (Heb ik namelijk ook eens gehad, op poot perfect lopen, van poot af niet op toeren te krijgen....)

Groeten, Prody 8)
 
54 sproeier zit er std in , std cilinder met andere uitlaat loopt met deze sproeier perfect, de nieuwe types (type2 dus) zelfs met 52 , mits het filter nog std is , std filter rijdt ook het beste helemaal std gewoon..

een DR50 is niet veel meer dan std cilinder en zal dus ongeveer dezelfd sproeier nodig zijn bij hetzelfde spul verder...

je moet gewoon even een beginpunt hebben
 
coenmx said:
Hey,

Ik heb een standaart peugeot speedfight met gianelli uitlaat.

Nu was me zuiger versleten en cilinder dus heb er een dr 50 op gezet. Alles is goed gegaan, ook lekkere compressie. Maar hij komt niet weg (had ik dus ook al met de vorige cilinder) Hij komt gewoon niet op toeren om weg te kunnen rijden. Maar als ik hem op de bok zet gaat die in een keer lekker door naar ze top en maakt die mooie hooge toeren.

Hoe kan dit?

alvast bedankt,
Coen


probeer andere uitlaat. klinkt misschien heeeeel raar. maar ik had precies hetzelfde. met een nrx (ding was helemaal gaar gereden).


ik heb ook een week lopen zoeken totdat ik een andere pijp derop gooide. en gingie zoalsie moet.
 
melf #50 said:
54 sproeier zit er std in , std cilinder met andere uitlaat loopt met deze sproeier perfect, de nieuwe types (type2 dus) zelfs met 52 , mits het filter nog std is , std filter rijdt ook het beste helemaal std gewoon..

een DR50 is niet veel meer dan std cilinder en zal dus ongeveer dezelfd sproeier nodig zijn bij hetzelfde spul verder...

je moet gewoon even een beginpunt hebben

Ja mss dat zijn uitlaat poort wat groter is ...
Mss toch 1 of 2 maatjes groter dan wat ie nu heeft ...
 
Back
Top