speedfight II vonkt niet meer

speedsnake

Martijn
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb hier een speedfight II staan maar die wil na een blokrevisie niet meer starten. Dit komt doordat de bougie niet vonkt maar wat zou dit kunnen zijn de ontsteking heeft het voorheen wel gewoon gedaan maar nu naar het opnieuw monteren doet die het niet meer.

Het enige wat los geweest zijn de:

stator
Vliegwiel
pick-up
En de massa (die trekt die toch gewoon bij de startmotor of heeft de ontsteking nog een eigen massa op de bobine oid)
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben net weer even met de scooter bezig geweest maar ik krijg jammer genoeg nog steeds geen vonken te zien.

Deze scooter is vastgelopen 2 weken geleden en daarbij is er een gat in de zuiger gebrand waardoor overal aluminium vijzel in het carter is gevallen en er is een bult alu tegen de bougie aan gesmolten. Hierdoor is natuurlijk de bougie extreem warm geworden, kan het zijn dat door de extreem warme bougie en de goed geleidende koperen bougiekabel de bobine heel heet is geworden en daarom kapot is gegaan?
 
Ik ben net weer even met de scooter bezig geweest maar ik krijg jammer genoeg nog steeds geen vonken te zien.

Deze scooter is vastgelopen 2 weken geleden en daarbij is er een gat in de zuiger gebrand waardoor overal aluminium vijzel in het carter is gevallen en er is een bult alu tegen de bougie aan gesmolten. Hierdoor is natuurlijk de bougie extreem warm geworden, kan het zijn dat door de extreem warme bougie en de goed geleidende koperen bougiekabel de bobine heel heet is geworden en daarom kapot is gegaan?

Je zou hem even door kunnen meten je bobine
Miss je cdi`tje stuk
wel een nieuwe bougi er in neem ik aan?
 
Je hebt geen chipkey?
Zit de stekker er goed in onder de treeplank en de stekker ernaast?
Die van je blok af komt naar de scoot zelf
Onsteking misch draad stuk tussen de pick up en onsteking zelf
Had dit probleem ook maar dan met chipkey
 
Bobine kun je op deze manier meten
mm op ohm zetten
en dan testen waardes moeten tussen de 3 en 4 ohm liggen
DSC01020.jpg

DSC01023.jpg
 
De scooter vonkt nog steeds niet ook niet met een nieuwe stator, pick up en een nieuwe CDI.

Ik weet niet meer waar ik nu nog kan zoeken, bobine bougiekabel dop en de bougie zelf zijn ook allemaal nog gewoon goed dus wat kan het nog meer zijn?
 
Contactslot.

heb je mischien een speedfight met chipkey?
mijn vader heeft dus een elyseo met chipkey.
en die vonkt alleen met bepaald type bougie.

met een gewone "b8hs" geloof ik, doet die het ook niet.
 
Nee het is geen chipkey maar hij vonkt ondertussen wel weer :D.

Maar nu heb ik weer een ander probleem hij krijgt geen benzine! Het blok is voorzien van allemaal nieuwe pakkingen maar hij wilt niet meer starten. Wat kan dit zijn???
 
Back
Top