Speedfight 2 sputteren tijdens nat weer!?!?!? Help!

RazerXnitro

Zippiegang
Hi all,
Ik rij een compleet std speedfight 2 lc (ontgrensd) en ik ben helemaal verdwaald.
Als ik door nat weer rijd dan begint de scooter na een tijdje te stotteren en haperen en ik kan niet meer vinden waarom.
Ik heb vervangen:
Luchtfilter aansluitrubber + aanzuigbuis(filter wordt niet nat)
Boegie
Boegiedop(waterdichte variant)
Boegiekabel
Bobine

Ik kan net met 30 op werk aankachelen terwijl ie stottert en hapert.. wanneer het droog wordt rijdt ie perfecto...
 
Advertisement - register to remove this

Hmm.. dit is idd wel mogelijk. Hoewel de scooter lucht aanzuigt wat van de radiator komt, moet het wel helemaal door de kappen heen... misschien maak ik gewoon een lange buis van de carb naar de voorkant waar ik een powerfilter kan plaatsen achter de radiator. Of mits een dellorto 14mm van een derbi met die koelwater aansluitingen en ff een splice maken in het Koelsysteem.

Maar in principe hoort dat niet zomaar te gebeuren, mn vorige sf2 lc had er geen last van, reed er regelmatig mee met -2 en deed t prima..
 
Ik weet niet of elke Aerox LC dit heeft maar volgens mij heeft een Aerox LC twee slangentjes lopen van de cilinderkop naar de carburateur.
Hierdoor stroomt warme koelvloeistof en dient dus als carburateurverwarming.
 
Huh echt? Das opzich wel slim. H1 lampfitting in het voorste aanzuigdeel bouwen en ff schakelaar tussen zetten, lol dat ga ik proberen als niets anders baat.

Ik denk dat de filterbox lek is, plus mn spatscherm bij de cilinder mist dus mn wiel werpt alle straat rommel en water tegen de cyl/boegie aan(ookal zit er een waterdichte boegiedop op die nieuw is) ik probeer later vandaag een andere luchtfilterbox, misschien helpt dat
 
XD geen probleem, hebben we allemaal wel eens ;)

Zou een aerox carb op een speedfight te beunen vallen? Die hebben wel koelwater aansluitingen namelijk.
Ik weet nmlk niet zeker welke carb er std. Op een aerox zit
 
mn spatscherm bij de cilinder mist dus mn wiel werpt alle straat rommel en water tegen de cyl/boegie aan
dat is net zoiets als mijn boot sneller laten varen zodat ie zelflozend is, in plaats van het lek achterin te repareren..
hang er nou maar eerst ff een spatscherm op.. voor hetzelfde geld staat de elektrische boel in je frame en achter je vliegwiel gewoon "blank".
 
Oude sf2 reed ik mee door weilanden zonder spatscherm... en die deed t prima.
Die spatschermen zijn bijna niet te vinden(volgensmij heeft alleen BMSParts ze liggen) dus ik moet nog even kijken hoe ik dat ga fixen.
Ik ga idd ff wel bij t vliegwiel checken.. daar heb ik nog nooit achter gekeken.


Hier een video van de huidige situatie.
Sproeier is vrij klein, ben maar 2 maten omhoog gegaan na het ontgrenzen. Zit vgm 56 in nu.
 
creatief met bouwemmers (of vaten/jerrycans)? (wel goed ophangen!)
Ja kan ik proberen. Heb nog een oude pot ruitenwisservloeistof liggen. Zitten 2 boutgaten waar ie aan vast kan.
Post automatically merged:

Ok, ik heb de carb verwisseld(geen exemplaar met verwarming helaas) en heb het luchtfilter compleet vervangen voor nieuw + de ontsteking losgehaald. De ontsteking was helemaal roestig maar wel droog. Heb alles opgeschuurd inclusief spoel en carters + pickup etc etc en nogsteeds blijft het stotteren aanhouden...
 
Last edited:
Heb even het volgende gedaan:
Achterspatbord gemaakt van een oude pot vloeistof
alweer nieuwe luchtfilterhuis(deze keer doorzichtig)

tijdje gereden en weer was het raak... deze keer meteen het luchtfilter gecheckt en die was kurkdroog.
Boegie was ook zo goed als droog.. dus ik snap er niets meer van.
Ontstekingspoel was ook droog.
Er komt dus geen enkel spatje water bij de belangrijke delen en alsnog sputtert ie en valt ie zelfs uit.
 
ik vraag me af of het niet bij je contact of stuurschakelaars (killswitch?) misgaat.. die kunnen ook nat worden en narigheid veroorzaken.
 
Als hij uitvalt , heb je dan nog wel een vonk ? En tank ontluchting ook in orde ? Rijd anders een een tijdje met de dop er half op
Ja, hij vonkt dan nog wel.
Zat idd te denken aan de tank ontluchting(eerder problemen mee gehad) dus heb een stukje zonfer tankdop gereden maar nogsteeds hetzelfde.
ik vraag me af of het niet bij je contact of stuurschakelaars (killswitch?) misgaat.. die kunnen ook nat worden en narigheid veroorzaken.
Stuurschakelaar heb ik niet.. maar contactslot bedrading was 1 grote verknipte rommel. Die ga ik nog even controleren..
 
Back
Top