Speedfight 2 na tig nieuwe onderdelen nog geen vonk

knutselprutsel

New Member
Hallo, ik heb sinds 3 maanden een speedfight 2 70cc lc. en in die 3 maanden heeft hij misschien 4x gereden. Als hij reed rijd ie goed, alleen viel soms zomaar uit. Alle andere keren startte die niet. Ik heb nu vervangen: contactslot, accu, stator, spanningsregelaar. En nogsteeds geen vonk, of stroom naar de cdi toe. Ik ben radeloos. Iemand die het weet?
 
Advertisement - register to remove this

komt er spanning te staan op de rode draad , als je het contact slot op aan zet ? Ik heb het vermoeden dat dit een dc cdi is die 12v krijgt van het contactslot
Post automatically merged:

vergeet even het laatste bericht , ik heb het schema op gezocht van jou scooter . De spanning komt te staan op de geel/zwarte draad , en komt vanaf de stator ( ontstekings spoel ) en wordt onderbroken door je contactslot bij het afzetten. Geel/blauw komt van je pick up
Ik zal het schema even uit de pdf halen , of je moet het zelf bekijken via de resources
 
Last edited:
Nu komen er nog meer vreemde verschijnselen naar boven. Ik heb dus een schakelaar tussen m'n accu (massa) en groene draad die normaalgesproken aan m'n accu zit gemaakt, omdat ik lekstroom had en ik dacht dat dit een quick-fix zou zijn. Maar ik heb dus geen stroom op de rode draad als ie aan staat, maar wel als ie uit staat.
Post automatically merged:

Terwijl die dan nergens massa kan pakken. Ik vind 't een wonder. Zit er ergens een condensator in ofzo...

Ik zit nu binnen en ineens gaan al m'n knipperlichten branden. Niet knipperen maar gewoon stabiel branden. Loop er naartoe, Ik raak die rode draad aan (zit een andere massieve draad bijgeprikt) en krijg voelbare stroom. Volgensmij is dat ding bezeten
 
Last edited:
Is dit geen Speedfight2 met een '' chipkey''? Vaak heb je dan een rode moedersleutel en een tweede sleutel reserve in het zwart.
Als je die chipkey sleutel niet hebt of dat systeem is kapot dan houd een immobiliser de stroom er van af als anti diefstalbeveiliging.
Dat is een onderdeel wat volgens mij ergens bij de voetenplank zit met een '' aci 100'' sticker of benaming er op.
Mocht dat het geval zijn dan kan je een soort immobiliser bypasser kopen voor dat model.
 
En heb je een alarm erop zitten , welke nu misschien van slag is .Als je de massa onderbreekt zou de hele scooter spanning vrij moeten zijn. De spanning komt te staan op de geel/zwarte draad , en komt vanaf de stator ( ontstekings spoel ) en wordt onderbroken door je contactslot bij het afzetten. Geel/blauw komt van je pick up
 
Last edited:
Hm ik heb niks gezien wat daarop lijkt. Misschien heeft ie er ooit ingezeten en is ie weggehaald? Of is dat niet mogelijk
Die kun je er niet uit laten of het moet een Bypass model zijn die de aci-100 vervangt en de chipkey niet meer nodig is.
Het is een bekend kwaaltje bij dat onnodige systeem dat daar iets stuk gaat, of als de accu te leeg is werkt het ook niet,
het is een goede antidiefstalbeveiliging maar wie steelt er nu nog een Speedfight2 natuurlijk.

Als je die niet kan vinden heb je geluk gehad , dan zou ik eerder een andere cdi proberen.
Weet je zeker dat je het goede contactslot hebt? Wat gebeurt er als je de stekker los haalt van het contactslot zelf en dan start ?
 
Die kun je er niet uit laten of het moet een Bypass model zijn die de aci-100 vervangt en de chipkey niet meer nodig is.
Het is een bekend kwaaltje bij dat onnodige systeem dat daar iets stuk gaat, of als de accu te leeg is werkt het ook niet,
het is een goede antidiefstalbeveiliging maar wie steelt er nu nog een Speedfight2 natuurlijk.

Als je die niet kan vinden heb je geluk gehad , dan zou ik eerder een andere cdi proberen.
Weet je zeker dat je het goede contactslot hebt? Wat gebeurt er als je de stekker los haalt van het contactslot zelf en dan start ?
Ik heb het contactslot vervangen voor een mezoly contactslot (was niet nodig maar ik dacht van wel, met de originele deed ie ook al zo raar)
 
Back
Top