Speedfight 2 na tig nieuwe onderdelen nog geen vonk

knutselprutsel

New Member
Hallo, ik heb sinds 3 maanden een speedfight 2 70cc lc. en in die 3 maanden heeft hij misschien 4x gereden. Als hij reed rijd ie goed, alleen viel soms zomaar uit. Alle andere keren startte die niet. Ik heb nu vervangen: contactslot, accu, stator, spanningsregelaar. En nogsteeds geen vonk, of stroom naar de cdi toe. Ik ben radeloos. Iemand die het weet?
 
Advertisement - register to remove this

En nog steeds geen vonk, of stroom naar de cdi toe. Ik ben radeloos. Iemand die het weet?
Als je geen stroom naar de cdi hebt , moet je dat eerst oplossen , de stator heb je vernieuwd zeg je , zat daar een ontstekings spoel op , of heb je een dc cdi ( gelijkstroom van accu) ? Dan kan er een onderbreking zitten in de draad van de ontstekings spoel naar de cdi , misschien bij de connector bij het carter vanaf de stator
Of bedoel je de cdi? Want die heeft er niks mee te maken
Die heeft er wel degelijk mee te maken , die verzorgt het signaal naar de bobine . Maar als de cdi geen spanning heeft , heb je het euvel al te pakken , nu nog zoeken waar de onderbreking zit . Meet ook eens of de kill draad van de cdi massa vrij is , als deze aan massa ligt heb je ook geen vonk ( b.v. zij standaard beveiliging )
 
Kijk ook eens of de Massa draad van het Frame naar het blok goed is / schoon is , Massadraad aan je blok zit aan de startmotor.
Bobine is waar de Bougiekabel inzit , en naar de bougie en de Bougie dop gaat .
 
ik heb geen killswitch
Het gaat er niet om , dat je een kill switch hebt , die draad op nr 5 is een kill draad , om de motor uit te zetten , dit gaat via het contact slot .
Als deze draad ergens massa maakt heb je ook geen vonk , kan ook zijn door een mottige jiffy beveiliging .
Dus als je het contact slot op aan zet , zou op pin 5 geen massa mogen staan . Maat sowieso moet de cdi spanning hebben , wat hij volgens jou niet heeft.
 
Nee de bobine heeft geen spanning. Ik dacht dat de bobine de cdi was en dat ik geen bobine had. Mijn maat heeft ook een speedfight 2 en ik vroeg of ik zijn cdi effe kon lenen maar dat wou die niet "want ik kon het ook gewoon effe doormeten" en toen ik daarna nog een keer zei dat het 3 seconden werk was om hem eruit te halen had ie ineens geen tijd meer. Nu is ie boos omdat ik het een autistische actie noemde. Maargoed ik zal het wel door proberen te meten dan.
 
Heb je zo'n cdi als op het plaatje ? Zo ja , dan moet tijdens kicken , of starten spanning op pin 6 komen. En meet ook voor alle zekerheid of pin 5 met contact slot op aan , massa vrij is
 
Ja zoiets is het. Ik ga nu meten. Thx voor de info
Post automatically merged:

Ik meet 0.25v van het blok (massa) naar pin 6. En heb geen massa op pin 5 bij zowel contactslot aan als uit. Ik neem aan dat 0.25v dus niet goed is?
 
Last edited:
Eerlijk gezegd leen ik mijn werkende onderdelen van mijn werkende Scooter ook niet uit , ik doe dat alleen met onderdelen die ik Reserve heb .
Stel : het is elektronika natuurlijk , en als mijn werkende spullen opgeblazen worden , word ik / je Maat niet wijzer van .
Kan ik ook niet verder rijden ,
 
Meet eens vanaf de massa van de accu , misschien maakt je blok slecht massa
Post automatically merged:

En kun je een foto van de cdi plaatsen met de draden eraan zodat de kleuren goed te zien zijn . Als je het contact slot op uit zet zou pin 5 massa moeten hebben , of dit moet een andere cdi zijn
 
Meet eens vanaf de massa van de accu , misschien maakt je blok slecht massa
Post automatically merged:

En kun je een foto van de cdi plaatsen met de draden eraan zodat de kleuren goed te zien zijn . Als je het contact slot op uit zet zou pin 5 massa moeten hebben , of dit moet een andere cdi zijn
Post automatically merged:

Vanaf massa v accu meet ik hetzelfde
Post automatically merged:

bovenkant van de cdi voor het geval je het nodig hebt
 

Attachments

  • 17006775346842882119547448776080.jpg
    17006775346842882119547448776080.jpg
    120.1 KB · Views: 7
  • IMG_20231122_172722.jpg
    IMG_20231122_172722.jpg
    233.7 KB · Views: 7
Dit is niet dezelfde cdi , deze is met 1 aansluiting met 5 draden zo te zien. Je hebt dus de rode draad gemeten denk ik ? Had je toen het contact slot op aan staan ? Meet anders eens als je contact aan hebt op de rode draad
 
Back
Top