Speedfight 2 na tig nieuwe onderdelen nog geen vonk

knutselprutsel

New Member
Hallo, ik heb sinds 3 maanden een speedfight 2 70cc lc. en in die 3 maanden heeft hij misschien 4x gereden. Als hij reed rijd ie goed, alleen viel soms zomaar uit. Alle andere keren startte die niet. Ik heb nu vervangen: contactslot, accu, stator, spanningsregelaar. En nogsteeds geen vonk, of stroom naar de cdi toe. Ik ben radeloos. Iemand die het weet?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het contactslot vervangen voor een mezoly contactslot (was niet nodig maar ik dacht van wel, met de originele deed ie ook al zo raar)
Dan zou ik zelf denken dat er iets met de cdi aan de hand is als die er voor een paar keer gereden heeft als ik je verhaal lees.
Het had gekund dat je het verkeerde contactslot had want er zijn 2 soorten , 1 heeft een draad meer.
 
Ja denk ik dus ook. Ik ga het eerder doorgegeven schema uitprinten en door m'n pa laten bekijken, die is namelijk elektromonteur. Maar heeft dat immobiliser ding er dan niks mee te maken? Die zit daar gewoon te zitten? Ik zal morgen eens kijken waar die draden heenlopen
 
Ja denk ik dus ook. Ik ga het eerder doorgegeven schema uitprinten en door m'n pa laten bekijken, die is namelijk elektromonteur. Maar heeft dat immobiliser ding er dan niks mee te maken? Die zit daar gewoon te zitten? Ik zal morgen eens kijken waar die draden heenlopen
Die immobiliser zat enkel op een paar modellen van de Speedfight 2 , welke weet ik even niet maar als je die niet kan vinden dan is jouw scooter dus zonder die immobiliser.
 
Zou je dus ook een sleutel moeten hebben met een chip erin , die zijn meestal iets dikker , en er zit soms een batterij in , dus kun je hem openschroeven. Zo ook met onze c1 met chip
Klopt, de sleutels zijn dikker dan normaal vanwege de chip die er in zit.
Ik heb wel een een Speedfight 2 gerepareerd met een chipkey systeem waar iemand beide sleutels kwijt geraakt was.
Dus ik moest het contactslot verwisselen en een aci-100 bypasser van Naraku monteren, maar hoe dat contactslot er in zat ook....
Die zat niet met een boutje er in maar met een complete ronde bout die er enkel uit kon met een sterke metalen boor.
Op zich wel een zeer goede antidiefstal functie , daar rij je niet zomaar mee weg .

Gelukkig is er de plug and play Bypass aci-100 van Naraku want vroeger moest men het gehele chipkey systeem vervangen ,
wat rond de 500-600 Euro kostte. Tegenwoordig ook niet meer nieuw te verkrijgen en de Naraku bypass kost maar rond de 50 Euro.
bypasser.png
 
Last edited:
Een alarm gebruikt altijd stroom , ook als de scooter uit staat , vandaar de lekstroom . Het zou best kunnen dat er ergens een condensator inzit , die zich ontlaad als je tegen massa meet .
 
Back
Top