Speedfight 2 lc Motorproblemen

Deiko4U

New Member
Hallo, Ik heb een speedfight 2 LC en deze heeft veel moeite met op toeren komen.
eerst even de setup zodat jullie weten waarmee we te maken hebben
-Stndr 50cc cilinder
-stndr carb met sproeier 64
-stndr vario met 7.1 gr rollen
-stndr koppeling
-stndr luchtfilter met malossi element erin
-sito uitlaat

Ik heb de scooter gekocht en ik dacht dat het wel makkelijk op te lossen zou zijn met een beetje afstellen maar dat is me niet gelukt. de scooter wilt bijna niet op gang komen en als hij op gang kan komen heeft hij veel power maar doet bij de 40kmh een bwooooppp geluid en werkt het gas niet meer zeg maar. De enige manier dat ik hem opgang krijg is met de luchtschroef op een kwart open hebben staan. (Ja ik weet dat hij op 1.5 moet maar dan gebeurt er helemaal niks en doet hij alleen maar bwwoooopp)

ik heb al van alles geprobeerd zoals een andere koppeling, grotere en kleinere sproeier, andere carburateur, ander stand luchtschroef maar niks lijk te helpen.

heeft hier iemand nog dingen die ik kan proberen of iemand die weet wat ik moet doen om dit te verhelpen??

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Al op valse lucht getest?
Want ik krijg de indruk dat de scooter een te armmengsel krijgt als je het gas open draait en mede ook dat je de mengselschroef op 1/4 moet zetten.
 
Al op valse lucht getest?
Want ik krijg de indruk dat de scooter een te armmengsel krijgt als je het gas open draait en mede ook dat je de mengselschroef op 1/4 moet zetten.
Hoe kan ik dat het beste testen? Ik had zelf remreiniger gespoten rondom de inlaat maar dat maakte geen verschil.
Post automatically merged:

Wat is je Drukveer?
Wat zijn je trekveren ?
Komt die op Toeren als die op de midden bok staat ?
Dat is allebei standaard. Op de bok komt ie wel op toeren. Maar ook heel moeilijk
 
Kijk eerst even of er een filter in je luchtfilterhuis zit, klinkt alsof hij veel teveel lucht binnenkrijgt.
er zit een malossi luchtfilter element in
Post automatically merged:

https://scooterforum.net/resources/opsporen-van-valse-lucht.485/

Vergeet ook niet de krukaskeerring aan de andere zijde en de vacuumnippel bij het vacuumkraantje.
dankje ik zal dat even gaan testen morgen
Post automatically merged:

Ik zou even naar het membraan kijken en meteen de oude pakking vervangen door een nieuwe.
die heb ik gechecked en die is goed. ook de pakking was nog prima
 
Je vario rolletjes zijn veelste licht.

Een mix van 8 en 8,5 grams gaat als de brandweer.

Trekveren had ik de zilver van Omega erin zitten die eigenlijk voor piaggio zijn.
In het begin zijn deze wel een beetje nog te sterk.. Maar naar langere gebruikt verbeterd dat zich wel een beetje.
Maar je hebt ook andere opties voor de trekveren die misschien nog wat beter doen.

Drukveer had ik een malossi wit in zitten.

Sproeier afstelling is precies zoals ik hem ook had met de sito.


bwooooppp geluid en werkt het gas niet meer zeg maar.

Waarschijnlijk door je malossi matje die een wat opener structuur heeft en meer lucht door laat.

Zou gewoon een origineel matje terug plaatsen, dan is bwoooapp waarschijnlijk weg.


Die luchtfilter matjes van malossi zou ik zelf alleen doen bij een 70cc of een setup die hoogtoeriger draait en meer zuurstof nodig heeft.
Zolang je origineel matje geen begrenzer is, lekker laten zitten.
 
Last edited:
Back
Top