Ah oké, nu begrijp ik het.
Helaas heb ik geen elektrisch schema van een speedfight 2 met een immobilizer CDI en kan dus ook niet kijken hoe dit in elkaar zit
Ik vermoed dan ook dat deze cdi een gelijkspanning nodig heeft voor de extra immobilizer elektronica, een soort DC-CDI dus, die z'n laadspanning ook direct van de accu krijgt.
Jouw nieuwe blok is van een versie zonder deze immobilizer optie, dus de stator heeft deze laadspoel voor de ontsteekspanning wel.
Dit alles is ook de verklaring dat de scooter wel loopt ondanks dat de laad-spoel voor de normale cdi los ligt.
Dus ik zou inderdaad de stator van het oude blok omzetten naar het nieuwe.
Mocht het niet lukken met de poulie-trekker kun je even meten met een multimeter of het motorblok goed is verbonden met de min-pool van de accu.
De weerstand die je meet tussen motorblok en min-pool van de accu mag niet meer zijn dan laat zeggen 0,3 Ohm, met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.