Speedfight 2 LC koelt niet meer

Baskramer1

New Member
Hallo,

Ik heb nu net een speedfight 2 gekocht met een koelingsprobleem, de slangen zitten niet verstopt en het systeem is goed ontlucht (volgensmij, heb het zelf gedaan) thermostaat is eruit. Maar ik kan misschien 500 meter rijden voordat de temperatuur meter in het rood staat. Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Mvg Bas
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Bedankt allemaal voor de reacties, waterpomp is inderdaad stuk, krijg morgen een nieuwe binnen. Ik laat nog wel even weten of dat het heeft opgelost.
Vooral er vanuit gaan dat alles goed is. :)
Een temperatuursensor vervangen, hoge temps meten er maar gewoon vanuit gaan dat hij goed werkt is niet imo niet altijd even voor de hand liggend.

Er is ook hier al geopperd te controleren of de thermostaat goed is.

Als deze geen/weinig vloeistof door laat lopen gaat het niet goed koelen.
Ik zelf ben geen voorstander van een thermostaat op 70cc met peugeot, zeker niet wanneer je een tempmeter hebt en vanzelf wel ziet wanneer hij warm genoeg is om voluit te gaan.

De thermostaat zit onder de temperatuursensor er vanuitgaande dat je een sensor in de cilinderkop gebruikt.
Oftewel cilinderkop moet er eerst vanaf.
Nu ik terug lees mag ik aannemen dat je die Stage 6 70cc zelf hebt gemonteerd, dan zit er mss geeneens een thermostaat in, gezien jij aangeeft niet te weten waar deze zit.
Nee de stage 6 70 cc komt er nog op ik heb alles al liggen maar ik wou eerst zeker weten dat hij goed koelt,want anders zit alles derop en loopt hij en dn krijg ik een warmloper dat is zonde van de cilinder want stage 6 is zeker niet goedkoop maar dankjewel, ik ga straks kijken bij de cilinderkop hem deraf halen en hem deruit halen en hope dat hij dan het doet ,heel erg bedankt in iedergeval
 
Back
Top