Speedfight 2 LC koelt niet meer

Baskramer1

New Member
Hallo,

Ik heb nu net een speedfight 2 gekocht met een koelingsprobleem, de slangen zitten niet verstopt en het systeem is goed ontlucht (volgensmij, heb het zelf gedaan) thermostaat is eruit. Maar ik kan misschien 500 meter rijden voordat de temperatuur meter in het rood staat. Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Mvg Bas
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Bedankt allemaal voor de reacties, waterpomp is inderdaad stuk, krijg morgen een nieuwe binnen. Ik laat nog wel even weten of dat het heeft opgelost.
Radiator kan wel verstopt zitten.. Zeker als men te lang met de kvs blijft door rijden.. Kijk je hebt goedkopere kvs en longlife kvs.. Ik denk dat ten eerste men geen dure kvs in die scooter gaat doen.. Daarnaast is Kvs longlife ook niet eeuwig houdbaar.. Door troep kan de radiator dicht komen te zitten.. In plaats van alle banen in de radiator open, zijn er misschien 2 of 3 van open.. Warmte kan niet snel genoeg afgevoerd worden en warmte bouwt dan te snel op..

Beste is de hele loop eens goed na kijken inclusief de waterpomp.. En alles goed schoonmaken / uitspoelen en weer proberen.
 
500 meter is wel heel erg snel om de temperatuurmeter in het rood te rijden.

Weet je zeker dat de temperatuurmeter wel klopt?
Krijgt de scooter wel 2-takt olie?
 
Bedankt allemaal voor de reacties, waterpomp is inderdaad stuk, krijg morgen een nieuwe binnen. Ik laat nog wel even weten of dat het heeft opgelost.
Hallo, ik heb hetzelfde probleem had nieuwe temperatuursensor derin gedaan dacht dat het probleem was want de oude deed het niet dus ik ging lekker rijden en binne 5minuten hupaaa warmloper en cilinder tyfes maar komt toch alles stage 6 70 cc onder maar waar heb jij die pomp gekocht want ik kan zelf aleen de pompdeksels vinde
Mvg Justin
 
Hallo, ik heb hetzelfde probleem had nieuwe temperatuursensor derin gedaan dacht dat het probleem was want de oude deed het niet dus ik ging lekker rijden en binne 5minuten hupaaa warmloper en cilinder tyfes maar komt toch alles stage 6 70 cc onder maar waar heb jij die pomp gekocht want ik kan zelf aleen de pompdeksels vinde
Mvg Justin


Wanneer jij klikt op dit.
Dan bijvoorbeeld gaat naar deze.

Dan is het volgens mij vrij eenvoudig om te concluderen dat het een complete waterpomp betreft.
Ik kijk uit naar je avontuur met de Stage 6 70cc etc.
 
Wanneer jij klikt op dit.
Dan bijvoorbeeld gaat naar deze.

Dan is het volgens mij vrij eenvoudig om te concluderen dat het een complete waterpomp betreft.
Ik kijk uit naar je avontuur met de Stage 6 70cc etc.
Hoi
Ik heb de waterpomp net vervangen die was idd kapot maar ik wou ff testen goeie koelvloeistof derin gedaan ik zeg hem aan ik rij nog geen 2 min en hij zit in het rood en die koelvloeistof in het tankje kan je geen 1 sec je vinger in douwen want je verbrand je vinger wat kan ik der aan doen ?
 
Hoi
Ik heb de waterpomp net vervangen die was idd kapot maar ik wou ff testen goeie koelvloeistof derin gedaan ik zeg hem aan ik rij nog geen 2 min en hij zit in het rood en die koelvloeistof in het tankje kan je geen 1 sec je vinger in douwen want je verbrand je vinger wat kan ik der aan doen ?
Goed ontluchten.
Zorgen dat de slangen goed om aangesloten zijn op de waterpomp en radiateur.

EDIT:
Als er nog een thermostaat aan de binnenzijde van de kop zit dan zou ik deze gewoon verwijderen.
 
Last edited:
Hoi
Ik heb de waterpomp net vervangen die was idd kapot maar ik wou ff testen goeie koelvloeistof derin gedaan ik zeg hem aan ik rij nog geen 2 min en hij zit in het rood en die koelvloeistof in het tankje kan je geen 1 sec je vinger in douwen want je verbrand je vinger wat kan ik der aan doen ?

Test de thermostaat ook eens. Misschien gaat die niet goed open.
 
Goed ontluchten.
Zorgen dat de slangen goed om aangesloten zijn op de waterpomp en radiateur.

EDIT:
Als er nog een thermostaat aan de binnenzijde van de kop zit dan zou ik deze gewoon verwijderen.
En als ik zegmaar de de slangen goed heb moet ik hem dan gewoon aan zetten om te ontluchten of en ik weet niet of der aan de binnenzeide een thermostaat zit heb altijd 4t gehad en dit is m’n 1ste 2t weet aleen dat der op de cilinder 1 zit en die geeft zegmaar het metertje aan op het Dashboard
 
Graag punten en komma's toevoegen aan je zinnen.

Koude motor, dop Koelvloeistof reservoir eraf.
Motor starten.
Zo even 15 min laten lopen en hopen dat dat voldoende is.
Gezien de issues wel even de temperatuur in de gaten houden.
Helpt dat allemaal niet, dan wellicht de thermostaat verwijderen en een nieuwe poging tot ontluchten.

Google ook even op hoe je een scooter moet ontluchten.
 
Graag punten en komma's toevoegen aan je zinnen.

Koude motor, dop Koelvloeistof reservoir eraf.
Motor starten.
Zo even 15 min laten lopen en hopen dat dat voldoende is.
Gezien de issues wel even de temperatuur in de gaten houden.
Helpt dat allemaal niet, dan wellicht de thermostaat verwijderen en een nieuwe poging tot ontluchten.

Google ook even op hoe je een scooter moet ontluchten.
Is goed, dankjewel voor de tip
 
Graag punten en komma's toevoegen aan je zinnen.

Koude motor, dop Koelvloeistof reservoir eraf.
Motor starten.
Zo even 15 min laten lopen en hopen dat dat voldoende is.
Gezien de issues wel even de temperatuur in de gaten houden.
Helpt dat allemaal niet, dan wellicht de thermostaat verwijderen en een nieuwe poging tot ontluchten.

Google ook even op hoe je een scooter moet ontluchten.
Hoi, daar ben ik weer
Ik had hem ontlucht en mijn voorkap waar de radiateur zit was er af ,hij liep rustig en toen zag ik koelvloeistof uit de radiateur komen hij was lek aan de achter kant ,ik heb de radiateur vervangen goede koelvloeistof derin gedaan weer ontlucht maar hij loopt nogsteeds warm , wat ik heb vervangen binne nu en 2 weken is de temperatuursensor, de waterpomp,de radiateur na al dit vervangen te hebben koelt hij nogsteeds niet ,wat zou het nu nog kunne zijn ,ben ook bij een scooter winkel geweest die wou me niet helpen omdat hij harder loopt dn 25km/u.
Mvg
Justin.
 
Dit gedaan?
Loopt er een straaltje kvs door je reservoir heen als je gas geeft?
De vervangen radiateur is nieuw?

Eventueel je kvs even meten met met een thermometer.
Om uit te sluiten of de meter defect is.
De thermostaat verwijderen niet ik zou ook eigenlijk geen idee hebben waar die moet zitten,ik weet aleen de temperatuursensor te vinden ,als ik gas geef zie ik idd we een straaltje met bubbeltjes door m’n reservoir lopen ,de meter is gewoon goed en de radiateur heb ik nieuw ja gewoon bij k Parts besteld
 
Vooral er vanuit gaan dat alles goed is. :)
Een temperatuursensor vervangen, hoge temps meten er maar gewoon vanuit gaan dat hij goed werkt is niet imo niet altijd even voor de hand liggend.
Test de thermostaat ook eens. Misschien gaat die niet goed open.
Er is ook hier al geopperd te controleren of de thermostaat goed is.

Als deze geen/weinig vloeistof door laat lopen gaat het niet goed koelen.
Ik zelf ben geen voorstander van een thermostaat op 70cc met peugeot, zeker niet wanneer je een tempmeter hebt en vanzelf wel ziet wanneer hij warm genoeg is om voluit te gaan.

De thermostaat zit onder de temperatuursensor er vanuitgaande dat je een sensor in de cilinderkop gebruikt.
Oftewel cilinderkop moet er eerst vanaf.
Nu ik terug lees mag ik aannemen dat je die Stage 6 70cc zelf hebt gemonteerd, dan zit er mss geeneens een thermostaat in, gezien jij aangeeft niet te weten waar deze zit.
 
Last edited:
Teveel warmte kan ook komen door een slechte gehele afstelling.

1. Je gebruikt een te warme bougie.

2. Of je rollen zijn te licht en dan draait de motor constant in de top toeren.

3. Of je gehele brandstof mengsel loopt te arm.. Daar door word ook alles heter.

4. Of je olie smering is krap aan.. Veel wrijving in de cilinder en daardoor hoge warmte afgifte.
 
Back
Top