Speedfight 2 LC koelt niet meer

Hallo,

Ik heb nu net een speedfight 2 gekocht met een koelingsprobleem, de slangen zitten niet verstopt en het systeem is goed ontlucht (volgensmij, heb het zelf gedaan) thermostaat is eruit. Maar ik kan misschien 500 meter rijden voordat de temperatuur meter in het rood staat. Hebben jullie ideeën waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Mvg Bas

Advertisement - register to remove this

Bas

Administrator
Staff member
Waterpomp stuk? En ik zou je thermostaat zeker terug monteren. Zonder is ook niet goed voor een normale scooter.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Radiator kan wel verstopt zitten.. Zeker als men te lang met de kvs blijft door rijden.. Kijk je hebt goedkopere kvs en longlife kvs.. Ik denk dat ten eerste men geen dure kvs in die scooter gaat doen.. Daarnaast is Kvs longlife ook niet eeuwig houdbaar.. Door troep kan de radiator dicht komen te zitten.. In plaats van alle banen in de radiator open, zijn er misschien 2 of 3 van open.. Warmte kan niet snel genoeg afgevoerd worden en warmte bouwt dan te snel op..

Beste is de hele loop eens goed na kijken inclusief de waterpomp.. En alles goed schoonmaken / uitspoelen en weer proberen.

Sparky

Active Member
500 meter is wel heel erg snel om de temperatuurmeter in het rood te rijden.

Weet je zeker dat de temperatuurmeter wel klopt?
Krijgt de scooter wel 2-takt olie?

Bedankt allemaal voor de reacties, waterpomp is inderdaad stuk, krijg morgen een nieuwe binnen. Ik laat nog wel even weten of dat het heeft opgelost.

Advertisement - register to remove this