Speedfight 2 houd in

mika'

New Member
Ik heb vandaag een speedfight 2 gehaald en als die koud is trekt die goed op maar na nog geen minuut rijden trekt die heel sloom op en als ik vol gas probeer te geven dan valt die nog net niet uit en dan duurt het soms echt een minuut ofzo voordat je hem weer voelt doortrekken en dan houd die de snelheid vol maar als je dan weer gas terug doet heb je weer hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Als je een speedfight 2 hebt gehaald, zou ik het hele ding maar eens grondig nakijken op alles voordat je gaat rijden.
Je weet nooit of dat de vorige eigenaar kundig genoeg was om de scooter goed afgesteld te krijgen.. Maar vaak is dat niet zo omdat er genoeg aangerommeld word.
 
Als je een speedfight 2 hebt gehaald, zou ik het hele ding maar eens grondig nakijken op alles voordat je gaat rijden.
Je weet nooit of dat de vorige eigenaar kundig genoeg was om de scooter goed afgesteld te krijgen.. Maar vaak is dat niet zo omdat er genoeg aangerommeld word.
Ik heb deze speedfight van een wat oudere man gehaald was eerste eigenaar en is er erg zuinig op geweest maar zou het kunnen omdat er een tijdje niet op gereden is dat die afgesteld staat voor het warme zomer weer. Zou dat wat uit kunnen maken vanwege hoeveelheid zuurstof in de lucht enzo?
 
Of zo zuinig dat alleen de eerste 3 service beurten zijn gedaan.. Maar omdat er zo weinig op gereden is.. Naar latere onderhoud niet meer naar gekeken is. Is lastig te zeggen.
 
Of zo zuinig dat alleen de eerste 3 service beurten zijn gedaan.. Maar omdat er zo weinig op gereden is.. Naar latere onderhoud niet meer naar gekeken is. Is lastig te zeggen.
Oke ik zal hem verder goed nalopen maar dat die zo slecht loopt is dus waarschijnlijk door de afstelling van de carb?
 
Het beste is om alles na te lopen als je een 2dehands scooter koopt,
dat je weet wat er onder ligt en wat de staat er van is en of het allemaal nog netjes is of niet.
 
Het beste is om alles na te lopen als je een 2dehands scooter koopt,
dat je weet wat er onder ligt en wat de staat er van is en of het allemaal nog netjes is of niet.
Met alles bedoel je dan ook de cilinder eraf halen om te kijken of die nog goed is? Want dat gaat mij denk ik niet lukken zonder dat ik er schade aan toe richt want ik heb daar geen verstand van.
 
Met alles bedoel je dan ook de cilinder eraf halen om te kijken of die nog goed is? Want dat gaat mij denk ik niet lukken zonder dat ik er schade aan toe richt want ik heb daar geen verstand van.
De cilinder zou ik dan laten zitten als je niet weet hoe dat in elkaar zit.
Maar dingetjes als de staat van de rollen, de staat van de koppeling, de vsnaar, het luchtfilter element,
de staat van het membraam en spruitstuk en carbarateur, de remschoentjes en dat soort dingetjes.
Of je kan misschien iemand er naar laten kijken die er verstand van heeft.
Of gewoon op blijven rijden, als de Speedfight goed rijd . Het kan allemaal.

Hoe is de staat van de benzine trouwens? Nieuw getankt of nog steeds de oude benzine van het lange stil staan?
Als het dezelfde benzine is van het lange stil staan kan ik me voor stellen dat dat niet echt zuiver meer rijd.
 
De cilinder zou ik dan laten zitten als je niet weet hoe dat in elkaar zit.
Maar dingetjes als de staat van de rollen, de staat van de koppeling, de vsnaar, het luchtfilter element,
de staat van het membraam en spruitstuk en carbarateur, de remschoentjes en dat soort dingetjes.
Of je kan misschien iemand er naar laten kijken die er verstand van heeft.
Of gewoon op blijven rijden, als de Speedfight goed rijd . Het kan allemaal.

Hoe is de staat van de benzine trouwens? Nieuw getankt of nog steeds de oude benzine van het lange stil staan?
Als het dezelfde benzine is van het lange stil staan kan ik me voor stellen dat dat niet echt zuiver meer rijd.
Ik heb gekeken en bij de luchtfilter als ik die box open deed zat er gewoon een gat in die filter waarschijnlijk omdat het schuim oud en poreus is geworden maar dat is dus waarschijnlijk in mijn carburateur gekomen zou ik die dan schoon kunnen maken of beter gewoon een nieuwe erin doen? want ik had de luchtschroef op 1,5 slag open gezet en dat hielp niks.
 
Als er een gat in het schuimfilter van de luchtfilter zit dan zou dat wel vervangen moeten worden,
en de carbarateur schoon maken ook.
 
Back
Top