Denk zelf eerder dat het ligt aan het ontstekings gedeelte. Zou dat kunnen?
Heb ergens gelezen dat de oliepomp een beveiliging heeft?
Bedankt voor de reactie. Nee heb geen luchtpomp, maar het is echter wel opgelost! Even goed de stator opgeschuurd en vliegwiel vervangen met een andere die ik had en toen deed hij het met 1 kick! Weet niet hoe maar dit ding kan gesloten worden
Bedankt voor de reactie. Nee heb geen luchtpomp, maar het is echter wel opgelost! Even goed de stator opgeschuurd en vliegwiel vervangen met een andere die ik had en toen deed hij het met 1 kick! Weet niet hoe maar dit ding kan gesloten worden
Was hetzelfde vliegwiel alleen stond er een x(kruisje) op dus wellicht gewoon kapot gemaakt of zo door vorige eigenaar en niet weggegooidGeen luchtpomp op het motorblok?
Denk dat dit dan in een eerder stadium aangepast is of er zit een ander type onder...
Maar goed, het is dus opgelost...
Was het type vliegwiel hetzelfde met dezelfde diameter of?
Reageert de motor wel goed over het hele toerengebied en blijft ook voldoende kracht leveren?
En is de aansluiting van de pomp geheel verwijdert en ook afgesloten of?
Wellicht ook een ander type krukas geplaatst?
View attachment 68947
Ik ben namelijk best wel nieuwsgierig hoe het geheel nu precies werkt!?
Update. Hij vonkt nu helemaal niet. De scooter heeft heel even gelopen en daarna zelf uitgezet om alles goed vast te maken. Sindsdien niet eens een vonk wat hij wel altijd heeft gedaan
Geen luchtpomp op het motorblok?
Denk dat dit dan in een eerder stadium aangepast is of er zit een ander type onder...
Maar goed, het is dus opgelost...
Was het type vliegwiel hetzelfde met dezelfde diameter of?
Reageert de motor wel goed over het hele toerengebied en blijft ook voldoende kracht leveren?
En is de aansluiting van de pomp geheel verwijdert en ook afgesloten of?
Wellicht ook een ander type krukas geplaatst?
View attachment 68947
Ik ben namelijk best wel nieuwsgierig hoe het geheel nu precies werkt!?
Zeer waarschijnlijk gooit het systeem de deur op slot vanwege onjuiste/verkeerde signalen.
Zoals al eerder vermeld slaat de motor dan niet meer aan!
Die ACPH(1) besturingseenheid is zo ingesteld om het motorblok te kunnen beschermen voor fatale schade! (beveiliging)
Zie ook bijdrage in post #9...
Aan de andere kant kan het zo zijn dat je wat geraakt en/of losgetrokken hebt tijdens het vastzetten van de div. onderdelen!?
Helaas is dit (CDI) Dellorto systeem van de SF2 vrijwel net zo erg als de (ACI-100 Magneti Marelli) Chipkey varianten en kom je er gewoonweg niet onderuit om alles goed te controleren en na en/of door te meten!
Ben zelf wel eens 3 stadiums tegen gekomen betreft die luchtpomp.
1. Er zit een luchtpomp op.
2. Of het gat is afgedekselt met een dekseltje.
3. Plek is gemaakt op het carter voor zo`n luchtpomp. Maar vanuit de fabriek is nooit het gat open gemaakt zodat je in het carter kan kijken.
(kan best voorstellen dat dit een vroege stadium was toen die luchtpomp toen in 2005 minder noodzakelijk was.)
3 stadia v.w.b. de originele motorblokken is mijn inziens onjuist!
Zowel het verticale als horizontale motorblok is maar in 2 varianten uitgebracht...
Het FB (verticale) motorblok met zowel een mechanische oliepomp als luchtpomp.
Het HA1 of HL1 & 2 (horizontale) motorblok met zowel een mechanische oliepomp als luchtpomp.
Bij beide varianten is er tevens een injectie exemplaar uitgebracht met een mechanische luchtpomp en een elektrische oliepomp.
Bij de verticale varianten is dit de FB5 en FC5J, ook wel TSDI genoemd.
Bij de horizontale variant betreft het de HL1, ook wel TSDI genoemd.
Het enige motorblok waar zo'n opening ontbreekt is op het Chinese replica (B1E40QMB) motorblok.
Hier zit echter wel weer een aansluiting (in de buurt van het membraan) op wat toch weer lucht naar de uitlaat pompt.
Dit werkt dan via de bovendruk/onderdruk van de cilinder/zuiger.
Wat dat betreft is de Speedfight één van de meest verwarrende scooters gebleken in al die jaren...
Dat weet jij toch ook wel? Zo is er:
Het basic (standaard) AC-CDI systeem
Het Bosch systeem (ACPH)
Het Dellorto systeem (ACPH1)
Het ACI-100 systeem (chipkey)
Het ACI-600 systeem (chipkey)
Het AEC-400 systeem (chipkey)
En het (oude) Synerject systeem (full injectie/chipkey)
En als klap op de vuurpijl bestaat er ook nog een 6 polige variant! (is echter vrij oud en wordt niet meer gemaakt)
Alsof 8 polig al niet erg genoeg is/was v.w.b het Bosch en Dellorto systeem!
Beide i.c.m. een elektrische oliepomp.
Toch weer niet opgelost word knatsgek. Hij liep als een zonnetje en zelf uitgezet. Erna koelvin gemonteerd niks meer met elektronica gedaan en nu vonkt hij alweer niet.
Prachtig stukje weer v.w.b. je wedervraag...Klappereklap rettte tettt.
Rijd hem het kanaal in, ben je klaar. Meteen ook geen fustratie meer. Moet je alleen niet zeggen dat je hem daar achter hebt gelaten,
Anders krijg je het klaagzang van Rob(je) Jetten aan de deur...