Staat de luchtschroef goed?alleen op mijn 17,5mm Dellorto hapert ie als ik gas geef.
Staat de luchtschroef goed?
Beter een Bougie 9 op een 70cc race cilinder. Sproeier 1-2 hoger (82/84) is zat. Is niet voor niets al een grotere carb/volume. Luchtfilter ontgrenst uiteraard hoger in sproeier.
Grotere carb = Meer lucht , Betekent dus een kwestie van grotere sproeier, En even je bougie nalopen welke kleur die is met 17.5 ff starten klein stukje rijden 100 meter is al genoeg en even posten wat de kleur is!
Als je geld bespaart op sproeiers moet je geen 70cc kopen , Even terug naar het onderwerp , Gooi jij er een powerfilter onder die laten nogmeer lucht je carb in waardoor je sproeier maat OOK wel wat maatjes groter mogen , tevens is een witte bougie is mengsel te arm , Ontsteking kapot en of bougie te heet . , zal dus wel een paar maten groter gaan voor je je cillinder in elkaar draait.
Dan is het goed ik bedoel te zeggen dat afstellen geld kost haha, Ik zou gewoon in maten groter gaan pak een x 110 loopt ie hierop stotterend en geen broaap meer pak je een lager dit is meestal te veel.Het is niet omdat ik geld wil besparen had al 11 verschillende sproeiers geprobeerd en wou zeker weten of ik de goede kant opging. Zal er binnenkort wel een nog grotere sproeier in zetten en kijken wat ie dan zou doen.
Je was me voor over die imitatie carbAls een scooter iets te arm loopt is de gasnaald stand aanpassen niet de oplossing. Gasnaald rijker zetten is ook niet een manier ter vervanging van een grotere hoofdsproeier... De gasnaald bepaald slechts 1e gas in het begin en is meer bedoelt voor fine tuning mocht je scooter alleen in het begin te weinig krijgen...
Normaal gesproken (basis) is het totaal niet nodig de gasnaaldstand te gaan wijzigen, je dient allereerst de juiste hoofdsproeier te vinden.
De Dellorto 17.5 uit jouw setup is toevallig toch geen imitatie carb? Dit vraag ik omdat de symptomen die je noemt mij erg doen denken aan een onmogelijk af te stellen carburateur, het feit dat je alle maten hoofdsproeiers inmiddels al geprobeerd hebt en je luchtschroef schijnbaar niet eens op 1.5 (basis) kunt zetten...
Met een std luchtfilter op jouw setup zou die met sproeier 80/82, luchtschroef op 1.5 slag al in de juiste richting moeten zitten. Is mij überhaupt een raadsel waarom hier sproeier 90-100 voor nodig zou zijn...
Als een scooter iets te arm loopt is de gasnaald stand aanpassen niet de oplossing. Gasnaald rijker zetten is ook niet een manier ter vervanging van een grotere hoofdsproeier... De gasnaald bepaald slechts 1e gas in het begin en is meer bedoelt voor fine tuning mocht je scooter alleen in het begin te weinig krijgen...
Normaal gesproken (basis) is het totaal niet nodig de gasnaaldstand te gaan wijzigen, je dient allereerst de juiste hoofdsproeier te vinden.
De Dellorto 17.5 uit jouw setup is toevallig toch geen imitatie carb? Dit vraag ik omdat de symptomen die je noemt mij erg doen denken aan een onmogelijk af te stellen carburateur, het feit dat je alle maten hoofdsproeiers inmiddels al geprobeerd hebt en je luchtschroef schijnbaar niet eens op 1.5 (basis) kunt zetten...
Met een std luchtfilter op jouw setup zou die met sproeier 80/82, luchtschroef op 1.5 slag al in de juiste richting moeten zitten. Is mij überhaupt een raadsel waarom hier sproeier 90-100 voor nodig zou zijn...
Uh.. Minarelli carb op een Peugeot? Verklaar je nader...
Uh.. Minarelli carb op een Peugeot? Verklaar je nader...
Type 1389 = MinarelliIk dacht dat het niet zoveel uitmaakte aangezien hij gewoon goed sluit? Maar als jij zegt dat het niet kan/hoort welke carb raadt jij mij dan aan?
Type 1389 = Minarelli
Type 1403 = Peugeot ZONDER VACUÜM aansluiting:
https://k-parts.nl/carburateur-dell-orto-17-5-mm-phva-ts-minarelli-elektrische-choke.html
Heeft jouw SF2 een VACUÜM dan is 1403 echter weer niet de juiste...
Desalnietemin als ik een carb aanschaf, op zijn minst eentje die exact toepasbaar is op mijn merk scooter
Blok van Peugeot is heel anders als n minarelli blok , schaf dus maar een nieuwe carb inderdaad aan , Zal die stukke beter lopen als dat die nu doet .
Ziet er onbetrouwbaar uit...
Advies:
Houd je altijd aan de officiële Dellorto type nrs met uitgebreide beschrijving (aansluitingen etc) passend bij jouw merk/type scooter. Dellorto dient tevens in de carburateur afgedrukt te staan...
https://www.easyparts.nl/Carburateurs-and-Onderdelen-Dellorto-c21305447
Dat is dus ook deze:
https://www.easyparts.nl/Carburateur-DELLORTO-PHVA-Ø17.5TS-(elektrische-choke)-Inschuif_(Carburateurs-and-Onderdelen-Dellorto)-p131421
Check de scooter toepassingslijst maar,
duidelijk voor jouw SF2 (en Minarelli).
Maar ik begrijp dus dat jouw SF geen vacuümpomp heeft en werkt dus met electrische kraan? Dan heb je de vacuüm idd niet nodig en kun je deze afsluiten. Maar ik raad je de 1403 aan omdat deze expliciet op SF2 toepasbaar is. De 1389 heeft al een vacuüm aansluiting en dus ongeschikt voor SF2 mits je dit gaat afsluiten maar bij de 1403 hoeft dit dus niet.
Dat is dus ook deze:
https://www.easyparts.nl/Carburateur-DELLORTO-PHVA-Ø17.5TS-(elektrische-choke)-Inschuif_(Carburateurs-and-Onderdelen-Dellorto)-p131421
Check de scooter toepassingslijst maar,
duidelijk voor jouw SF2 (en Minarelli).
Maar ik begrijp dus dat jouw SF geen vacuümpomp heeft en werkt dus met electrische kraan? Dan heb je de vacuüm idd niet nodig en kun je deze afsluiten. Maar ik raad je de 1403 aan omdat deze expliciet op SF2 toepasbaar is. De 1389 heeft al een vacuüm aansluiting en dus ongeschikt voor SF2 mits je dit gaat afsluiten maar bij de 1403 hoeft dit dus niet.