Speedfight 2 70cc probleem

Scootvroem

New Member
Hoi allemaal, na een tijdje zelf proberen ga ik het toch maar aan de kenners vragen:

Ik heb een tweedehands speedfight 2 uit 2008 gekocht met een warmloper. Heb er een 70cc Malossi sport op gezet en hij loopt.. tot 30km/u..

Zodra ik gas geef wordt het achterwiel bijna niet aangedreven, alleen op hele hoge toeren. Op 30 km/u maakt hij dan ook bijna overtoeren (dan trilt hij zo hard dat die kappen er bijna vanaf vliegen) en ik kan het probleem niet vinden. Iets met de koppeling dacht ik.. rode drukveer geprobeerd, zelfde probleem. Standaard drukveer ook. Kan het aan de trekveren liggen? De bougie ziet er volgens mij prima uit met deze sproeier, heb daar veel maten voor gebruikt.

Setup:
-12mm carb sproeier 72
-8 gram rollen, standaard vario (zelfde probleem bij 6g)
-gele drukveer, standaard koppeling verder (heb nog gele trekveren liggen)
-polini v snaar
-bougie ngk b8hs
-standaard uitlaat

Ik kan de massakabel niet vinden, het lijkt alsof die er helemaal niet op zit, maar dan zou hij niet starten lijkt me? Hoe kan je die herkennen?

Ook hoor ik een licht getik vanaf de krukas komen of vanaf de ontsteking in het vliegwiel ergens. Ben bang dat het hier iets mee te maken heeft? Ik wilde naar de ontsteking kijken en ik zag dat het van de buitenkant nogal verroest was. Kreeg hem alleen niet los met een vliegwieltrekker omdat het schroefdraad dol is.

Hebben jullie ideeen wat het kan zijn en hoe ik verder kan?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Voor het wegrijden met teveel toeren , zijn je trekveren van de koppeling schoenen , te zwaar , je zou lichter of de standaard veren kunnen proberen . Kun je gelijk zien of de voering nog dik genoeg is . Massa kabel is de kabel aan de min pool van de accu , start hij elektrisch , zit hij er zeker op . Vliegwiel zou je met een poelie trekker kunnen proberen , heb je nu zo'n model trekker ?
 

Attachments

  • blob.jpeg
    blob.jpeg
    3.8 KB · Views: 2
Voor het wegrijden met teveel toeren , zijn je trekveren van de koppeling schoenen , te zwaar , je zou lichter of de standaard veren kunnen proberen . Kun je gelijk zien of de voering nog dik genoeg is . Massa kabel is de kabel aan de min pool van de accu , start hij elektrisch , zit hij er zeker op . Vliegwiel zou je met een poelie trekker kunnen proberen , heb je nu zo'n model trekker ?
Goeie tip, ik heb nog gele trekveertjes nieuw liggen, zijn die dan te zwaar? Had die expres gekocht omdat ik zag dat 70cc redelijk zware trekveren nodig had. Standaard trekveren zitten er nu op denk ik.

Elektrische start werkt niet en ik zie geen andere kabel dan de +/- kabels aangesloten op de accu, zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Vliegwieltrekker was idd zo’n model, maar wel van mezoly… zegt al genoeg denk ik dus daar bestel ik wel een nieuwe van (ander merk)
Post automatically merged:

Drukveer wit
Trekveren wit
Rollen rond 7 gram , per Scooter verschillend.
Bedankt voor de tip! Is witte drukveer niet laag voor een 70cc? Ik zag ook op dit forum dat je met de drukveer vaak geel/rood moet hebben voor Peugeot 70cc namelijk
 
En buiten dat hij op het blok zit , zit er ook een dunnere op het frame ergens . Maak ook als je ze gevonden hebt , de plek en kabelschoen , goed schoon en roestvrij . Daarna insmeren met zuurvrije vaseline .
 
Heb er nu witte drukveer en trekveertjes in gedaan. Reageert nu bijna helemaal niet meer op gas geven. Achterwiel beweegt alleen bij hele hoge toeren?? Ik snap er niks van, kan iemand helpen?
Post automatically merged:

Zitten trouwens 6,5 gram test rollen op maar dat geeft hetzelfde effect als 8 gram
Post automatically merged:

na de witte trekveren erop gedaan te hebben gebeurde dit trouwens al
 
Back
Top