Beste mensen
Een maat van me heeft laatst een speedfight 100 over genomen van een ex-forummember, beestje is uitgerust met 120 alu en voor de rest standaard (was vroeger ietsie meer gekieteld) , probleem is dat het ding amper 90 rijd ivm mini carb (17.5mm) en andere factoren ivm slijtage en stuff
Nu heeft die gast tijdens de vakantie gaan werken en nu heeft die centjes, hij kent er niet zoveel vna dus hij laat alles door mij doen, maar nu zit ik een beetje met een dilemma
Als ik het huidige 120cc blok opvoer , heeft hij wel een berg koppel maar dan is de top nog niet wonderbaarlijk, gezien het lage toerental , geen andere uitlaten buiten de originele en de doppler 100 (die ook niet echt geweldig presteerd) enzow , het andere nadeel is dat hij dan ook extreem veel zal gana verbruiken, in de stil van 70km met 1 tank en de scoot wordt dagelijks gebruikt dus das wel een probleem
De andere oplossing is een 70cc LC blokje opbouwen dat ik hier nog heb liggen , dat opbouwen met een setup waarbij hijtoch een 120 digi haalt (ivm lange vertanding enzo)
het nadeel hierin zie ik dat hij minder betrouwbaar zal zijn ivm het hogere toerental en stuff , wel zal hij een redelijke top maken en niet crimineel veel verbruiken ivm dat hij met een 70cc op een straatsetup met een 19mm carb toe komt
wat zouden julie doen ?
120cc voordelen :
- veel koppel
- betrouwbaar
nadeel:
- xtreem verbruik
- weinig snelle spullen (ivm uitlaat)
(setup bij , 120cc afwwerken , carter op maat , 21mm carb , multivar, delta, mina style spruit / membraam, uitlaat ? )
70cc voordelen :
- veel, 'snelle' , goedkope spullen voor
- aardige top en redelijk koppel
- geen AL te xtreem verbruik
nadeel :
- minder betrouwbaar
- geen idee hoe hard hij ong zal gaan met de setup in ged8
(setup : mhr-r afgewerkt, carter op maat, 4race , 19mm carb , multivar, delta, langere vertanding , mina style spruit / membraam)