speedfight 100 opvoeren , dilemma

Speedyrules

180cc koning
Beste mensen

Een maat van me heeft laatst een speedfight 100 over genomen van een ex-forummember, beestje is uitgerust met 120 alu en voor de rest standaard (was vroeger ietsie meer gekieteld) , probleem is dat het ding amper 90 rijd ivm mini carb (17.5mm) en andere factoren ivm slijtage en stuff

Nu heeft die gast tijdens de vakantie gaan werken en nu heeft die centjes, hij kent er niet zoveel vna dus hij laat alles door mij doen, maar nu zit ik een beetje met een dilemma

Als ik het huidige 120cc blok opvoer , heeft hij wel een berg koppel maar dan is de top nog niet wonderbaarlijk, gezien het lage toerental , geen andere uitlaten buiten de originele en de doppler 100 (die ook niet echt geweldig presteerd) enzow , het andere nadeel is dat hij dan ook extreem veel zal gana verbruiken, in de stil van 70km met 1 tank en de scoot wordt dagelijks gebruikt dus das wel een probleem

De andere oplossing is een 70cc LC blokje opbouwen dat ik hier nog heb liggen , dat opbouwen met een setup waarbij hijtoch een 120 digi haalt (ivm lange vertanding enzo)
het nadeel hierin zie ik dat hij minder betrouwbaar zal zijn ivm het hogere toerental en stuff , wel zal hij een redelijke top maken en niet crimineel veel verbruiken ivm dat hij met een 70cc op een straatsetup met een 19mm carb toe komt

wat zouden julie doen ?
120cc voordelen :
- veel koppel
- betrouwbaar
nadeel:
- xtreem verbruik
- weinig snelle spullen (ivm uitlaat)
(setup bij , 120cc afwwerken , carter op maat , 21mm carb , multivar, delta, mina style spruit / membraam, uitlaat ? )

70cc voordelen :
- veel, 'snelle' , goedkope spullen voor
- aardige top en redelijk koppel
- geen AL te xtreem verbruik
nadeel :
- minder betrouwbaar
- geen idee hoe hard hij ong zal gaan met de setup in ged8
(setup : mhr-r afgewerkt, carter op maat, 4race , 19mm carb , multivar, delta, langere vertanding , mina style spruit / membraam)
 
Advertisement - register to remove this

hangt er denk ik vanaf waar hij hem voor zal gaan gebruiken..
echt dagelijks vervoer of voor fun.. indien dat laatste voor de 70cc gaan :)
 
ja hij rijd er dagelijks minstes 24 km mee

probleem is dat ik echt niet weet wat te doen ivm de uitlaat , doppler werkte dus niet , originele is ook geen goed plan en ik veronderstel niet dat mensen vna DPR enzow daar hun lasapparaat voor zullen aanzitten (of zie ik dat mis ?)

edit : weetje voor de insiders , het is de ex SF van benjie :!
 
lieve jongen toch :) als je snel wil gaan zal je automatisch toch meer gaan verbruiken.. daar kan je nu eenmaal moeilijk om heen.. en ik denk dat een 70 blokkie ook veel zal verbruiken.
 
Black Bullet said:
lieve jongen toch :) als je snel wil gaan zal je automatisch toch meer gaan verbruiken.. daar kan je nu eenmaal moeilijk om heen.. en ik denk dat een 70 blokkie ook veel zal verbruiken.

ik heb met m'n 180 runner met 25mm do gereden, ik weet wat sneller rijden en verbruiken is , maar met een runner zit er (nu) een 11l tank in, daar kan je nog wat actieradius met uitioefenen, maar een SF heeft maar 7l aan boord
 
120 digi rij je niet zomaar met speedfight scooterblokje. Ookal neem je lange vertanding , dan nog moet je pks hebben anders trekt ie het niet eens... Dus dan moet je toch echt wel met een aardig beukend setupje komen. En dan zit je weer met snelle slijtage , benzine verbruik.
 
A-Bizar said:
120 digi rij je niet zomaar met speedfight scooterblokje. Ookal neem je lange vertanding , dan nog moet je pks hebben anders trekt ie het niet eens... Dus dan moet je toch echt wel met een aardig beukend setupje komen. En dan zit je weer met snelle slijtage , benzine verbruik.

dat valt best mee hoor , heb bij een maat van me met hebo ovaal en 21mm en yas R en wat dremel-erij en ... een rito vertanding gestoken waarmee hij dan toch 105 digi ging met een zeer acceptabel koppel

niet vergeten dat peugeot standaard 128mm poulie's heeft echter en dat pia vario's passen ...
 
waarom geen lange vertanding in dat 100cc blok? of is dat er niet voor te krijgen?

ik zou gaan voor :

120cc
orginele uitlaat
lange vertanding
overange mina
en een 21.
 
gloomyglow said:
waarom geen lange vertanding in dat 100cc blok? of is dat er niet voor te krijgen?

ik zou gaan voor :

120cc
orginele uitlaat
lange vertanding
overange mina
en een 21.

het 100 blok is qua transmitie ong gelijk aan dat van een 50 , de vertanding is alleen standaard langer , en lange vertanding in dat 100 blok is niet nodig gezien er std al een vrij lange in zit , ik ga zodadelijk een mailtje sturen naar de menschen van DPR ivm dat 120 blokje, als dat ene beetje bevalt qua prijs en wachttijd zal het wss wel een opgevoerd 100 blok worden
 
Speedyrules said:
dat valt best mee hoor , heb bij een maat van me met hebo ovaal en 21mm en yas R en wat dremel-erij en ... een rito vertanding gestoken waarmee hij dan toch 105 digi ging met een zeer acceptabel koppel

niet vergeten dat peugeot standaard 128mm poulie's heeft echter en dat pia vario's passen ...


probeer maar eens van 105 naar 115 digi tegaan ;)

grote van de achter poelies maakt niet uit. Als je top wil rijden maakt het niet uit als je grotere schalen neemt want als ie onderin zit , zit ie onderin. Wat daarboven zit heeft dan niets met de top te maken.
Of bedoel je dat er ook niet mee te zeggen? :)

En pia vario inplaats van peugot.... daar zal je ook niet echt tot geen dikke winst mee boeken.
 
128mm poumlies doet op top niet veel nee maar het helpt wel door een lange vertanding te komen zie je en een pia / mina vario is niet zo zeer bedoeld om er über winst mee te boeken maar meer om het feit dat er voor peugeot geen mhr multivar is (tenzij daar reeds verandering in is gekomen ?)
 
kun je er niet beter een mina/pia 70 cc blok onder fixxen? of meteen een runnere 180 blok?

120 met peug blok en laag verbruik word denk ik redelijk lastig .

over 180 cc pia hoef ik jou niets te vertellen ^^
 
Tim_xsh said:
kun je er niet beter een mina/pia 70 cc blok onder fixxen? of meteen een runnere 180 blok?

120 met peug blok en laag verbruik word denk ik redelijk lastig .

over 180 cc pia hoef ik jou niets te vertellen ^^

pia 180 was een HELE leuke optie geweest, die ook weldegelijk is overwogen (gewoon std runnerblok dan)

probleem is dan moet ik een voledig pia elektrisch systeem over bouwen gezien de ontsteking en stuff, en als klap op de vuurpijl is het nog een chipkey ook :|
 
die chipkey maakt dan toch ook nix meer uit


maar als dit een woonwerk scoot word die dus weinig moet verbruiken

zou je er de 4takt pia blok onder kunnen fixxen.

die is lekker stil en laag verbruik cq slijtage
 
Back
Top