Snor naar brom-keuring, en max. snelheid 5km extra afvoeren

Heren, na een hoop gedoe heb ik maar besloten om mijn opgevoerde snorscooter te laten keuren als een bromscooter.
De scooter rijdt nu 60km/uur max, en voor de keuring naar bromscooter is 55 max. toegestaan.

Peugeot v-clic uit 2013, snormodel, al reeds opgevoerd 2e hands gekocht.
- Originele CDI
- Gladde variobus (en verschillende varioringen geprobeerd maar niets past, of net te ruim of te krap, bijschuren lukt niet).
- Rolletjes 10gr.

Behalve de variobus is alles origineel.

Hoe krijg ik de snelheid simpel omlaag met +/- 7 km/uur?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe kan een snorscooter met een originele CDI toch sneller rijden dan hooguit 35 kmpu of heb je het over een originele bromscooter CDI.

Ik heb geen fatsoenlijk manual van de V-Clic maar volgens mij wordt deze scooter in China geproduceerd, zit er niet toevallig een cartersensor in de carterdeksel en heb je die niet aangesloten?

Verder wat let je om een variobus met opstaande rand te plaatsen voor de keuring?

Een variobus laten draaien is misschien een optie als een bekende of iemand in de familie in de metaalbewerking werkzaam is.

Wat lichtere rolletjes in je vario kan ook helpen de snelheid omlaag te brengen.

Een mechanische begrenzing van de carburateur zodat je het gas een fractie minder kunt opendraaien is een andere mogelijkheid.
 
Heren, na een hoop gedoe heb ik maar besloten om mijn opgevoerde snorscooter te laten keuren als een bromscooter.
De scooter rijdt nu 60km/uur max, en voor de keuring naar bromscooter is 55 max. toegestaan.

Peugeot v-clic uit 2013, snormodel, al reeds opgevoerd 2e hands gekocht.
- Originele CDI
- Gladde variobus (en verschillende varioringen geprobeerd maar niets past, of net te ruim of te krap, bijschuren lukt niet).
- Rolletjes 10gr.

Behalve de variobus is alles origineel.

Hoe krijg ik de snelheid simpel omlaag met +/- 7 km/uur?
Hoe heb je hem opgevoerd ik heb dezelfde, rijdt niet meer dan 30km/u , ik heb de varioring eruit gehaald de varioplaat en de lus van de cdi ook geknipt.
 
Zie je de verschillen? (Foto's)

Een variobus met rand word gebruikt om de v-snaar tot een bepaalde hoogte te laten draaien. Zonder rand haal je het maximale uit een v-snaar.

Met rand is dus Afvoeren! M.a.w. Je topsnelheid zou minder kunnen worden.

Ik zeg "kunnen" want de setup is ook belangrijk net als bijvoorbeeld een originele cdi.
 

Attachments

  • img_1586698495940.jpg
    img_1586698495940.jpg
    109.2 KB · Views: 3
  • img_1586698563409.jpg
    img_1586698563409.jpg
    98.2 KB · Views: 3
Back
Top