Snelste optrek 4t 50cc carb model

stijn0413

New Member
Ik ben bezig met mijn 4t 50cc
Ik wil met deze scooter een zosnel mogelijke optrek krijgen

Ik heb een malossi multivar
6,1 gram rollen
Witte drukveer

Wat is nou de beste setup ?
En moet ik eventueel ook de cabrateur veranderen voor harde optrek?
 
Advertisement - register to remove this

niet veel.

Als je sneller wilt gaan, moet je gewoon een 80cc erop zetten. Veel meer vermogen haal je niet uit een 50cc'tje.
 
Ze hoeven het niet te weten toch? ;)
Of moeten zij het betalen?
Nee . maar als er een ongeluk gebeurd , schuld of geen schuld ... mogen de ouders voor de schade opdraaien als er een technisch onderzoek volgt
Dan mag dat ding mag helemaal niet aan het verkeer mag deelnemen , zeker niet met 80 CC , wat dan een Motorfiets is , dan zijn de gevolgen nog groter.
 
Nee . maar als er een ongeluk gebeurd , schuld of geen schuld ... mogen de ouders voor de schade opdraaien als er een technisch onderzoek volgt
Dan mag dat ding mag helemaal niet aan het verkeer mag deelnemen , zeker niet met 80 CC , wat dan een Motorfiets is , dan zijn de gevolgen nog groter.
Klopt en het is belangrijk dat stijn dit weet voor z'n beslissing, maar zijn we daar (bijna) allemaal niet een beetje onderhevig aan hier?:grimacing:
 
Ik ben bezig met mijn 4t 50cc
Ik wil met deze scooter een zosnel mogelijke optrek krijgen

Ik heb een malossi multivar
6,1 gram rollen
Witte drukveer

Wat is nou de beste setup ?
En moet ik eventueel ook de cabrateur veranderen voor harde optrek?
Met 50cc kom je niet echt ver. Verhoog je aantal cc met een nieuwe cillinder. Een Naraku v2 90cc met bijbehorende kop. Ik heb hem zelf ook en rijd serieus als een malle. Je moet dan wel alles aanpassen maar dan heb je ook wat
 
Ik ben bezig met mijn 4t 50cc
Ik wil met deze scooter een zosnel mogelijke optrek krijgen

Ik heb een malossi multivar
6,1 gram rollen
Witte drukveer

Wat is nou de beste setup ?
En moet ik eventueel ook de cabrateur veranderen voor harde optrek?

Koop er eentje waar je een 65cc eventueel erop kan zetten, dan is een 80cc niet nodig..

Suggesties zijn of een scooter met een Sym 6 deukjes blok.. (deze hebben een lange slag krukas en zal al beter moeten optrekken met een 50cctje.
(al zijn deze zuigers wel 37mm) Maar je zou er eventueel een 65cc erop kunnen zetten, en dat is in de regel eigenlijk meer als voldoende als je niet teveel wilt opvallen.

Overigens valt er uit een 50cc met standaard krukas slag weinig meer eruit te halen. Dus harder optrekken zal die NOOIT gaan doen.
Een grotere zuiger geeft je nou eenmaal meer momentum om weg te rijden.

Andere optie is een scooter met een 139QMB blok.. Daar zou je van alles erop kunnen zetten..

Op piaggio heb je niet zo heel veel keuze.. Meeste grotere cilinders (waarvan het meeste word verkocht is 80cc)
Post automatically merged:

Met 50cc kom je niet echt ver. Verhoog je aantal cc met een nieuwe cillinder. Een Naraku v2 90cc met bijbehorende kop. Ik heb hem zelf ook en rijd serieus als een malle. Je moet dan wel alles aanpassen maar dan heb je ook wat
90cc heb je helemaal niet nodig, alleen als je het heel gek wilt doen.

Zoals ik eerder zei is 65cc voldoende voor zo`n 50cc scooter om enig sinds beter vooruit te komen.
Daarbij hoef je de uitlaat en cilinderkop niet eens te vervangen.. Scheelt je alleen maar geld. Terwijl je bij die 90cc kit veel meer kosten bij komt kijken plus je ook veel meer opvalt en sneller aan de kant staat als je controlle krijgt.
 
Back
Top