snellere sr

toch wel , gianelli heeft bijv. een heel ander karakter dan een Yasuni R , ik durf zelfs te zeggen dat een R beter reageert dan welke gianelli dan ook , puur omdat deze uitlaat alles heeft , vooral een sterke powerband! en dat hebben veel gianelli's niet , of ze hebben wel een brede powerband maar is de topsnelheid weer wat lager..

JUIST op 70cc zit er veel verschil in , een ZX is verre van 70cc uitlaat , een Pro vond ik ook tegenvallen op 70cc , een Gianelli shot daarentegen geeft veel meer power , dus echt wel verschil , en er zijn ook heel veel uitlaten voor 50cc die voor geen meter lopen op 70cc (in verhouding tot een goeie 70cc uitlaat) , zoals Yasuni Z , Gianelli Extra , , Tecnigas next e.d.

de ZX vond ik een behoorlijke baggeruitlaat , ik heb veel uitlaten getest op std minrelli scooters , maar deze vind ik 3x niks , trekt niet geweldig , loopt niet echt snel en dempers maken ook vrij veel lawaai , de oudere "handmade" Alu/Carbon loopt stukken beter!!

de beste uitlaten die ik zelf heb getest waren imo de Bidalot S2 en Sambo 50 , deze liepen zeer snel en met de juiste onderdelen valt er redelijk wat koppel uit te halen. Helaas zijn deze uitlaten niet meer te koop!

belangrijk met een andere uitlaat is dat je een goeie vario hebt , de standaard vario loopt niet lekker met een snelle uitlaat , ook de v-snaar moet in zeer goeie staat zijn , en de boel moet mooi schoon zijn , dus stofvrij!!

IMO is de beste manier om een goeie snelle uitlaat af te stellen gewoon een goeie vario en verstelbare koppeling nemen , met een goeie snaar , een stel drukveren (malossi geel en rood heb je genoeg aan) , een aantal setjes rollen tussen de 3 en 5 gram met stappen van 0,5 gram. een 16 of 17,5mm carburateur is ook niet verkeerd maar geen must. En gewoon een compleet standaard filter.

Back