Snellere cilinder. lagere topsnelheid. peugeot fox

Djani010

Member
Ik heb een nieuwe cilinder gekocht voor mijn peugeot fox. een aliminium airsal 50cc cilinder om precies te zijn. ik had hem erop gezet en liep slecht met standaard sproeier 54. dus heb toen 56 erin gezet en liep redelijk. ben toen paar blokjes om gegaan eerst en toen merkte ik dat die veel minder kracht had op hogere snelheden en niet echt in de powerband komt. heb nu sproeier 60 erin gedaan. en rijd wel iets beter maar is deze sproeier denken jullie nog te klein? en als die te klein is en ik ga rijden kan die dan vastlopen? en ik dacht ook nog misschien lichtere rollen monteren. alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

maar mijn bougie nu is vrij oud en heb gelezen dat je dan niet zo goed de kleur kan aflezen meer. moet ik dan eerst even een nieuwe bougie erin doen?
 
dan ga ik dat doen. nee nee heb iets van 30km gereden en ben toen ff paar seconden vol gas gegaan maar hij komt gw niet boven de 50 uit dus ik denk of hij komt niet op toeren door de sproeier. of ik moet lichtere rollen nemen.
 
De rollen weet ik ook niet. De cilinder zelf ken ik ook niet zo goed. Maar als deze een stuk sneller is dan die je hiervoor had moet je de overbrenging ook opnieuw afstellen.

Je kan de rollen eruit halen en wegen als je een hele kleine weegschaal hebt die op 0.10 gram kan wegen.
Wat ik ook wel eens heb gedaan is alle rollen op de keukenweegschaal gelegd en dat gedeeld door het aantal rollen. Dan heb je globaal het gewicht. Bestel ze dan wat lichter dan die.
 
ja heb deze rollen geprobeerd: 7,0 6,0 5,5 maar blijft onder de 55 hangen en lijkt niet echt in de powerband te komen krijgt die misschien gw te weinig mengsel? ik snap er niksss van. want op die carburateur zit ook geen luchtschroef dus het is niet dat ik daar een beetje mee kan klooien.
 
Ik had dit probleem op mijn speedfight met 70cc airsal.
Ben niet echt verder wezen zoeken.
Maar kreeg de tip van de scooter zaak een lichtere koppeling te monteren.

De theorie was dat hij deze makkelijker zou moeten kunnen rond krijgen en dus wel op die toeren zou moeten kunnen komen.

Ik had ook met doppler s3r gereden van 6 tot 8 gram en niks hielp echt.
Zijn niet echt de beste cilinders imo.

Misschien dat iemand dit verhaal herkent en er op door kan breien.
 
Back
Top