This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

snellere sr

sr_ruben

Well-Known Member
hallo ik heb nu een sr met 50cc std cilinder en std carb. een leovince zx handmade en 5 gram rollen gewone druk/trekveren.
hij rijdt nu 70 maar zou hem toch wat harder willen laten rijden , zat te denken rond 85km/u zonder 70cc cilinder te hoeven plaatsen, is dit mogelijk zo ja, hoe?
mvg Ruben:+
 
mogelijk door goed af te stellen

- rollen
- drukveer
- trekveren (maakt niet uit voor de topsnelheid maar wle in het totaal plaatje)
- carb
 
mja , wat voor type blok zit eronder? Minarelli vertocaal? Minarelli horizontaal? luchtgekoeld ? watergekoeld? Morini SR2000? Dittech? Piaggio?
 
minarelli horizontaal , maar ik weet niet precies hoe ik die rollen inverhouding tot trekveren/drukveer moet plaatsen. welk gewicht, welke kleur veren enzo en de vorige keer is mn hele variosysteem in de soep gelopen door dat er wat aan veranderd was
 
mja , dat ligt dus niet aan de afstelling , dan heb je wat niet goed vastgezet of verkeerd in elkaar gezet oid..
 
ik had er lichtere rollen toen in gedaan , lijkt me dat je daar niet veel aan fout kunt doen, maar hij op de vario zitten 3 van die "schoentjes" waarvan ik er maar met 2 reed dus dat zou mss invloed hebben gehad?

ohja mn scooter rijd als ie koud staat veel beter dan warm :S
 
Je moet er toch echt 3 in hebben, anders krijg je een rare onbalans.
70, bedoel je dan 70 op teller of 70 echte?
 
Sproeier wel goed, bougiekleur dus mooi koffiebruin?
Hij trekt hij op trouwens, gewoon in 1 keer of heeft ie haperingen?
En heb je originele vario of een andere?

Zelf rijd ik 80, met geluk 85 op teller met Power 1 vario en een Bidalot CT1.
Dit met dezelfde scooter als jij, alleen de cilinder is al 29.000km oud, aardig versleten dus.
Weet niet hoeveel km op jouw blokkie staat? Dat kan namelijk ook nog best van invloed wezen
 
LC of AC? AC heeft een kortere vertanding namelijk. Maar het lijkt me voornamelijk een kwestie van afstellen.
 
76 sproeier met luchtprop er nog in , luchtstelschroef op 1,5 slag uit , gasnaald in het midden en je carburatie zou in orde moeten zijn , mits alles echt std is.

variorollen zullen meestal tussen de 3 en 5,5 gram liggen met een zwaardere drukveer , trekveren is moeilijk te zeggen.

met een standaard uitlaat loopt ie normaal gesproken met snelle uitlaatbocht en 68 sproeier en std 6,8 gram rollen (uitgaaande van nieuwe scooter) 75 a 85 op de teller , met andere uitlaat meestal zo'n 90/95 op de teller.

echter word vaak de shim tussen de variobus en koelvin gelaten , deze kun je het beste achter de variateur zetten. dit scheelt iig al.
 
hij is AC en uitlaat zal toch niet zoveel uitmaken neem ik aan (nu leo ZX handmade) ohja wat zijn shims precies :$
 
een dun ringetje , deze zit std dus tussen de koelvin en variobus..

gemiddeld genomen scheelt een snel uitlaatje tov de std uitlaat vaak zo'n 15 km ...
 
weinig op 50cc...op 70cc merk je het wat meer maar het scheelt toch ook niet zoveel.

ik reed met dr 70 en heel de meuk. eerst met stage 6 pro (70cc uitlaat, zoals yasuni r en zo) , toen zx. scheelde misschien 3 a 5 km max