This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Snellere optrek vespa

Vespa123

New Member
Ik heb een vespa sprint 2015 50cc 4t 2v en heb hem nu naar brom omgekeurd dus gaat nu 52 omdat ik een Ducati geel cdi heb (niet doorgezaagd) en wil graag dat ie sneller naar ze top trekt maar dat ie niet harder gaat dan 52 want heb al 2x wok gepakt anders word ie ingenomen. Voor de rest is ie motorisch helemaal standaard. Iemand idee?

Toevallig afgelopen dagen verdiept in vertanding.

Ik zou een reductietandwiel 13/46 van een Vespa Lx, lxv of S snor proberen in combinatie met een uitgaande as met 50 tanden van een 4t 4v lx, lxv of S. Als het goed is heb je met 13/46 meer koppel en toch 50-52kmh top met die 4v uitgaande as. Kwestie van proberen. Als je toch te hard gaat kun je je standaard 4t 2v uitgaande as met 53 tanden gebruiken in combinatie met die 13/46 reductietandwiel.

Als je op youtube zoekt naar 'zandri Mount Malossi transmission gears' zie je hoe het erin gaat.

Lx, lxv en S vertanding passen ook in 4t 2v primavera, sprint en zip. Staat altijd wel wat op marktplaats voor een paar tientjes. Gewoon zoeken naar vespa vertanding.

Last edited: