Snelle 50, maar trekt totaal niet.

jornve

Well-Known Member
Booster van na 2004

Hallo, ik kom juist terug van de scooterwinkel. Ik had gevraagd of ze daar mijn brommer sneller konden maken (optrekken). even later belden ze mij om te zegge dat mijn cilinder kapot was. Ze hebben dus gevraagd om die te vervangen en dat heb ik dan ook maar laten doen. Ik heb er geen gewone cilinder laten insteken, maar een snelle 50, van DR. En nu trekt hij beter als ervoor (toen trok hij écht niet), maar een standaard booster trekt mij er nog altijd af, kwa optrekken, want met snelheid zit ik zo rond de 60 a 65.
Ik heb een sito + als uitlaat. Ik weet echt niet aan wat het zou kunnen liggen.
Weet een van jullie soms wat ik nog kan (laten) doen, om hem echt snel te laten trekken?

alvast bedankt,

jorn
 
Advertisement - register to remove this

die DR cilinder is niets sneller dan de originele cilinder :)

je moet de scooter gewoon goed afstellen.. dan trekt hij maximaal en rijdt hij maximaal voor de spullen die er onder zitten
 
een dr50 is idd niks sneller dan een std cilinder , zeker niet met een std uitlaat..

al met al had je beter meteen een DR70 kunnen nemen...

dus ,simpel gezegd : pech gehad ;)
 
Excuses voor taalgebruik maar mn reet dat die dingen niet sneller zijn =P. Het is geen wereld van verschil maar toch echt wel wat verschil, alleen t verschil in grootte van de uitlaatpoort al.
Met mn standaard cil kwam ik niet boven de 60 uit (wss ook door btje kapot membraan en ouwe lagertjes), maar met wat vervangen deeltjes, een DR50 en een 17,5 carb zit ik nu op de 83 max op de autoteller, en das onafgesteld + niet-bijpassende uitlaat.
Maar goed, omdat bij mij de membraanplaatjes het vermogen ZEER hard beperkten, zou ik ff nakijken of daar geen spleet tussen zit.
Oja verder P1 vario + snel uitlaatje doet altijd wonderen.
 
Dus volgens jou kan je met een standaard cilinder niet meer dan 60 kunt halen? :p
De gemiddelde cilinder draait echt wel 80 - 90 echte met een yasuni r oid.
 
reed zelf met een originele minarelli horizontaal 49cc 90 met een shot....

rij nu rond met een dr70, en rijdt net wat harder, maar je hebt gewoon een berg meer vermogen achter de hand....

dr50 is echt niks sneller.... gewoon een imitatie vervangingscilinder om goedkoop uit te zijn als je originele naar de mallemoer is...
 
Back
Top