snelheid speedficht 2

SpeedfightDoc.

Fabian was hier
hoi
ik heb een yasuni r en een speedcontrol (vario)
en 15% drukveer malossi

noou heb ik de techniek streeepje zetten op de vario gebruikt
maar hij is nu goed en komt niet hoger dan 80 km/h
maar zo re die in het begin oook al met yasuni r alleen

weet iemand wat het probleem is:?

( zitten nu trouwens 5.5 gram rolletjes in )
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja klopt, k heb ook een mina vario van polini erin. Rijdt prima, zonder problemen. En in je originele vario zit ook een begrenser. Als je m eraf haalt zie je een plaatje zitten die je eraf moet halen voordat je bij je rollen kan. Deze zit met 3 schroefjes vasta. Dit is inderdaad die begrenzer.
 
Originally posted by SpeedfightDoc.
tsja kzit nou al met die speedcontrol voor peusj .......

in het begin trekt ie gewoon sloom op en ongeveer bij de 5 / 10 km/h pakt ie m goed op en trekt ie m door naar de 70 en dan langzaam naar de 80
sterkere trekveren nemen. en een slappere drukveer. daarna kijken of je rollen wel goed zijn. hoeveel gram heppie nu??
 
Originally posted by ric_0209
ik heb ook wel s gehoord dat er n soort begrenzer in de koppeling zit bij Peugeot. heb je die ook eruit gehaald?
een begrenzer in de koppeling?? trek je hierdoor langzamer op ofzo?? ik sleutel al sinds 1997 aan peugeot en hier heb ik nog nooit van gehoord!
 
Originally posted by reinoud
TIP: Ik had eerst een polini speedcontrol voor peusjo erin. Gevolg niets sneller. Toen had ik nog een speedcontrol van een mina blok liggen en heb die erin gedaan met een polini snaartje. Gevolg 13 harder!!!! Dus koop een mina vario van polini en gooi die er maar eens in. Het past en het werkt zekers wel goed!!!!!! mzzls
is de mina variant groter ofzo??
 
Neej hij is niet groter maar wel anders aan de binnenkant. Hij laat de rollen verder rollen en meer toeren draaien. En die begrenzing is dat vage stuk metaal dat op de vario geschroeft zit met 3 schroefjes zo`n beugel. Die moet zowieso weg.
 
Als je de eerste paar km kut strekt moet je strakkere trekveertjes nemen.
Je koppeling moet later aangrijpen, wanneer je al meer toeren hebt.
Het liefst op een moment dat je snaar nog laag ligt, dan heb je het meeste vermogen
 
Originally posted by White SF
Ja klopt, k heb ook een mina vario van polini erin. Rijdt prima, zonder problemen. En in je originele vario zit ook een begrenser. Als je m eraf haalt zie je een plaatje zitten die je eraf moet halen voordat je bij je rollen kan. Deze zit met 3 schroefjes vasta. Dit is inderdaad die begrenzer.

beter een MHR vario van mina erin:)
 
Back
Top