This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

snelheid en optrekken gilera ice

vincent16

Well-Known Member
hallo, ik heb een gilera ice,

toen ik hem kocht had ik er een yasuni onder zitten met bijbehorende rolletjes, en toen trok ie net de 85.

helaas werd ik gepakt, en had op de rollerbank 0,9kw met een zachte band, de politie zei dat de volgende keer als ik gepakt werd, dit was de eerste keer, mijn scooter werd ingenomen en vernietigd werd.

dus ik liet er een prop in zetten bij een bekende scooterwinkel bij mij in de buurt. ik had hem getest op een rollerbank, weer 0,9kw. dus ik had mijn standaard uitlaat eronder gezet. een heel stuk zachter ging ie al, maar hij reedt nog steeds 65. met de rolletjes van de yasuni er nog in. die zijn 4,7 gram. omdat je maar 55km (+3 afwijking) mag hebben dus nog te hard.

ik heb er andere rolletjes in gezet, deze waren 3,2 gram. het resultaat is dat de scooter erg langzaam optrekt en het heel lang duurt voordat hij, met alleen de besuurder 50, en emt ze tweeen 47 rijdt.

de standaard rolletjes van een gilera ice zijn 8,0 gram. nu word mijn standaard uitlaat echt, maar dan ook echt, zeikheet, niet te geloven, en hij zuipt ook veel meer dan die yasuni. dus wil ik mijn yasuni er weer onder, maar er zit al een prop in.

wat kan ik nou doen om met mijn yasuni precies de toegestane maximum snelheid maar dan ook wel snel optrekken te krijgen?

alvast bedankt,
Vincent.

De std. uitlaat bij 'n Ice word altijd extreem heet, dat zal waarschijnlijk de katalisator zijn die verbrand want ik zie er ook regelmatig verbrande troep uitkomen. Dat de scooter meer verbruikt met std. uitlaat lijkt me logisch, als je lichter in je rollen gaat, meer toeren = meer verbruik. Het makkelijkste lijkt me om ergens een goedkoop std. (met prop) uitlaatje te regelen en gewoon de standaard afstelling erin. Denk niet dat een begrensde Yasuni lekker zal lopen.

als ik een standaard uitlaat koop, met prop, word die dus nog steeds zo heet. dat wil ik echt niet. en ik moet er dan ook weer andere rolletjes in zetten, wat is dan het beste gewicht voor de rolletjes?

ik vind een yasuni mooier eronder staan, en hij word niet zo heet, en het scheelt, vergeleken met de standaard uitlaat zonder prop die ik un heb, echt veel qua benzinegebruik.

een andere standaard uitlaat ksot toch weer geld, terwijl ik hier een yasuni heb liggen. kan ik met het veranderen van de rolletjes die yasuni in vermogen beperken? Mijn scooter is voorderest helemaal standaard, dus ook de varioring zit er nog in.

alvast bedankt,
Vincent.