Snelheid Aprilia SR Viper

JoshApriliaSR

Ik Zeur Niet..!! LOL
Ik had een vraagje Ik heb een Aprilia SR Viper uit '96
Maar het probleem is dat hij niet sneller gaat dan 50 ,, 60 km/h

Hoe kan ik sneller gaan zonder een 70cc,,


::Replay::​

Ik had laatst voorontsteking gefixt van mn scooter om hem harder te laten rijden of te accelereren maar het probleem is dat hij langzamer gaat veel langzamer... mn schoonvader heeft een mercedes 190E met een vrijwel goede kilometer teller maar hij klokte 50km/h :mad: en hij ging iets van 60 ofso:rolleyes: maar het probleem is hoe kan ik hem harder laten rijden....

ONDERDELEN!!

Sito plus uitlaat Prop verwijdert
Dellorto 17,5 Carb.
68mm Sproeier (groot)
20¢ Spruitstuk
49,9cc snel
Mallosie Variomatic, Rolletjes Geen idee
Achter Clutch Geen Idee ( wel een 3G )
Neo's/ Aerox CDI ( Orginele CDI van aprilia Erafgehaald )
Ontsteking Neo's 2,49 kW ( Orgineel 1,49 kW )






Alvast Bedankt :D
 
Advertisement - register to remove this

waarom zit je met die ontsteking te kloten? voor ontsteking? weet je wel waar je mee bezig bent?

je hebt je scooter zo te zien niet afgesteld, begin daar is mee
 
Okee maar wat het probleem was is dat onder het neos blok de sproeier van 68mm eruit was dus ik reed zonder sproeier maar hij kwam vooruit en verder was de carburatuer goed afgesteld heeft dat ook iets ermee te maken?
 
Er zat geen sproeier in maar je kwam gewoon vooruit? Dat is in principe al niet mogelijk!
Hij zou onmiddelijk moeten verzuipen. Verder, wat noem je 50snel?
Hij zou iig een stuk harder moeten lopen met deze setup mits goed afgesteld, en die ontsteking lekker orgineel laten want daar win je echt niets mee op zo'n setup.
 
zonder sproeier in onmogelijk, onsteking lekker van afblijven kan alleen maar stuk gaan.
neem er even de tijd voor en stel hem goed af dan zal ie wel een stukje harder gaan
ff kijken wat voor kleur je bougie is of ie mooi koffie bruin is of roet zwart of wit/grijs als hij koffie bruin is is de sproeier maat goed.
 
Dat is juist het probleem hij reed juist zonder sproeier zonder te verzuipen alleen stationair stond vrij hoog :eek:

Maar gewoon van de ontsteking afblijfen en verder een ruimertje door de sproeier heen halen? of gewoon een polini 70cc cilinder set halen met alles derop en deraan xD

Ik was al bezig om een 'verlanglijstje' te maken,

Polini 70cc Cilinder Set
Transmissie Polini
Polini Variomatic Speed control
Polini 3G Speed Clutch
Polini Snaatje
Polini Membraampie


Maarja Als ik dat koop en het er een beetje onder hang weet ik zeker dat ik over een paar maande miss gepakt wordt in amsterdam.


BTW moet iedere dag naar hoofddorp naar school xD
En het gaat me vervelen:? al die rechte stukken.... en seker als ik zo langzaam ga :rolleyes:

Maarja ik hoor het nog wel

Alvast bedankt *D
 
zonder sproeier in onmogelijk, onsteking lekker van afblijven kan alleen maar stuk gaan.
neem er even de tijd voor en stel hem goed af dan zal ie wel een stukje harder gaan
ff kijken wat voor kleur je bougie is of ie mooi koffie bruin is of roet zwart of wit/grijs als hij koffie bruin is is de sproeier maat goed.

Bougie was trouwens beetje orange, koffie bruin.. dus de ontbranding zal vrijwel goed zijn +ralf+
 
Goed afstellen zou ik eerst me beginnen.
Wat voor cilinder ligt er trouwes onder?

Je kan ook een andere uitlaat nemen. Yasuni R of Gianelli Reverse/Shot
 
Dat is juist het probleem hij reed juist zonder sproeier zonder te verzuipen alleen stationair stond vrij hoog :eek:

Maar gewoon van de ontsteking afblijfen en verder een ruimertje door de sproeier heen halen? of gewoon een polini 70cc cilinder set halen met alles derop en deraan xD

Ik was al bezig om een 'verlanglijstje' te maken,

Polini 70cc Cilinder Set
Transmissie Polini
Polini Variomatic Speed control
Polini 3G Speed Clutch
Polini Snaatje
Polini Membraampie


Maarja Als ik dat koop en het er een beetje onder hang weet ik zeker dat ik over een paar maande miss gepakt wordt in amsterdam.


BTW moet iedere dag naar hoofddorp naar school xD
En het gaat me vervelen:? al die rechte stukken.... en seker als ik zo langzaam ga :rolleyes:

Maarja ik hoor het nog wel

Alvast bedankt *D


als ik jou was zou ik maar niet sneller gaan rijden zoals je nu rijd, als je het verstand niet hebt om hem gewoon normaal rond de 75 te laten rijden (bedoel het niet perse stom), dan zou ik je setup gewoon zo laten, iets anders kost alleen maar een hoop geld en je krijgt er gegarandeerd ellende mee; hogere boetes, meer benzine, meer onderhoud, meer dingen stuk (die jij zelf misschien niet kan repareren)

wat is polini transmissie eigenlijk?
 
wss moet je hem gewoon afstellen (overbrenging)...

er zit een power one 49,9 cc cilinder op
met een malossie variateur en een G3 koppeling maar ik hoorde dat mn krukaslagers een beetje op waren + mn achterwiel heeft speling maar dat doet er niet toe alleen die krukaslagers maar ik denk dat ik een polini krukas ga halen met een 12¢ pen maarja alvast bedankt
 
en wat denk je met een pen 12 te bereiken , en waarom een dure polini as?

ik snap niet helemaal wat je van plan bent hoor...

de krukaslagers kunnen wel versleten zijn , dat kun je meestal of horen of voelen , maar uiteindelijk scheelt dit niks in topsnelheid..
 
Back
Top