This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Slider start amper, dringend hulp a.u.b!

Dude, je meent toch niet echt dat je 30A erin had? Dat is VEEL te zwaar, je bedrading had weg kunnen smelten met alle gevolgen van dien..
 
Bij een luchtfilter zal hij niet valse lucht gaan trekken.

Bijvoorbeeld bij je cilinder, of tussen je blok, keerring eruit geknalt aan de vario of ontstekingskant...

Wel als dat rubber waarmee je luchtfilter op je carb zit los gaan zitten is of wegrot.

Ok, ik heb net ff me bougie gecheckt btw, die vonkt volgens m'n pa slecht, zelf vind ik dat ook.

Hij trekt geen valse lucht denk ik, want ik hield me hand op de uitlaat en toen viel ie uit.

Dat is geen manier om op valse lucht te testen, alleen om te testen of je uitlaat wel dicht is en goed aangesloten
 
Wel als dat rubber waarmee je luchtfilter op je carb zit los gaan zitten is of wegrot.



Dat is geen manier om op valse lucht te testen, alleen om te testen of je uitlaat wel dicht is en goed aangesloten

Bij een filter trekt NIKS valse lucht.

En dat is WEL een goede manier om valse lucht te checken.
 
Dat NOEM je geen valse lucht bedoelen jullie dan denk ik.. maar het is wel een "teveel" aan lucht wat in je mengsel komt toch. Boeit verder ook niet

Sandor dat laatste snap ik niet, als je scooter uitvalt als je je hand op de uitlaat houdt dan betekend dat gewoon dat de uitlaat montage goed zit en je uitlaat niet lek is. Je scooter kan de gassen van de verbranding niet meer kwijt dus hij kan niet meer verder verbranden dus slaat af. Als hij valse lucht TREKT zal hij toch zeker niet die gassen door het membraam heen terug ofzo kwijt kunnen..?
 
Dude, je meent toch niet echt dat je 30A erin had? Dat is VEEL te zwaar, je bedrading had weg kunnen smelten met alle gevolgen van dien..

Zit er volgens mij al 2 jaar in:+

Maar zou het m'n zuiger kunnen zijn, als die plotseling zo slecht start. Want ik had gereden, niks aan de hand geen rare dingen gemerkt, en de volgende ochtend moest ik naar school, en wou die dus niet starten, pas na 5 minuten.
 
stottert hij nu niet? of een knal uit de pijp ofzow? miss is je ontsteking wel kapot, miss is er een draadje van de spoel los ofsow... zou ff nakijken je weet maar nooit.
 

Nee inderdaad, maar dan gaat hij die lucht uit blazen, waar hij valse lucht trekt, waar het dus niet goed is afgesloten. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je uitlaat goed gemonteerd zit bij de cilinder.
 
Me uitlaat zit goed gemonteerd bij de cilinder.

Hij stottert btw niet, ook geen knal uit de uitlaat.

Iemand zei tegen mij dat het ook een lekke carburateur kan zijn, dat als ie dus lang heeft stilgestaan, en dat ie dus pas na 5 minuten doet omdat er dan wel weer voldoende benzine in me carb ofzo zit. Maar als dit zo is, waar is ie dan lek?
 
Dat kan, vlotterbakjes en o-ringen (de pakking er tussen) gaan nog wel eens kapot. Echter zou je dan ook wel een benzine lucht moeten ruiken als je hem in de schuur hebt staan. Je kan het controleren, slaap een nachtje, trek 's ochtends het vlotterbakje los en kijk hoeveel erin zit.
 
Als er niks in je vlotter zit dan loopt die leeg of loopt nooit vol. Dan zal die nooit goed starten nee als die het steeds helemaal vanuit de tank moet aanzuigen als je je scooter start
 
Ik ben inmiddels dus 2 dagen naar school geweest, ik start nu gewoon elec. start met choke, zonder gas, en hij gaat in 1x keer aan(ik heb niet anders geprobeerd,omdat ie het dan mss niet zou doen). Maar wat ik wel erg merk, is dat de prestaties aardig gedaald zijn(binnen 1 week, sinds dat startprobleem eigenlijk). Hij trekt minder snel op(heel af en toe nog een autowheelie, alleen als ie koud is). Hij trekt minder snel naar z'n top, en vanmiddag trok ie vanuit stilstand zelfs heel bagger, terwijl ik dit nog nooit eerder heb gehad. Ook als ik nu kom aanrijden, ik moet ff stoppen, en rij gelijk door, trekt ie met veel te weinig toeren en echt heel langzaam op.

Ook blijft hij in z'n toeren hangen nog steeds als ik bij stilstaan gas geef, pas na 3 seconden zakt ie, maar ik merkte het vandaag ook toen ik bij een stoplicht aan kwam rijden, dat het ff een paar seconden duurde voordat ie in toeren zakte. Iemand enig idee?
 
Last edited:
Nou starten doet ie nu gewoon, wel slechter als eerst, het kan nu volgens mij als ie koud is alleen met choke en elec(kick nog niet geprobeerd). Als ie eenmaal gestart is start ie gewoon heel de tijd goed.

Wat betreft dat prestatieverlies: Ik heb me carter gewoon schoongemaakt van binnen, ff me koppelingsschoentjes geschuurd, vario schoongemaakt, en ik heb me luchtschroef op 1,5 slag open gezet. Hij stond op 2 slagen open, omdat ie pas geleden met 1,5 slag open niet lekker reed, nu dus weer wel ineens:?

Hij loopt nu weer goed, alleen dat ie in toeren blijft hangen heeft ie nog, maar als ik optrek wanneer die blijft hangen in toeren, trekt ie wel gewoon goed op(dit was dus eerst absoluut niet zo). Ook als ik kom aanrijden, stoppen, direct wegrijden, trekt ie ook weer goed op. Iemand enig idee waar het aan heeft gelegen? Heb toch zo'n idee dat het weer terugkomt.