Slider start amper, dringend hulp a.u.b!

SmoothSlider

Well-Known Member
Ik d8 dat me probleem opgelost was met een nieuwe bougiedop, maar niet dus.

Me slider start heel erg moeijlijk, de 1e kick/elektrische start poging slaat ie bijna aan, maar toch niet, daarna gaat het een stuk moeilijker, dan na 5 minuten ongeveer start ie dan, soms 3/4 minuten. Ik heb dit pas de afgelopen dagen plotseling! Kicken, elek start, met choke, zonder choke, maakt allemaal niet uit.

Wat ik al geprobeerd heb:
-carb schoongemaakt
-luchtfilter schoongemaakt
-nieuwe bougie
-nieuwe bougiedop

Dat maakt allemaal niks uit.

Wat voor het probleem gebeurd is:

-Wheeliebar laten lassen(accu gewoon losgekoppeld en bougiedop er ook afgehaald).
-Remlichtsensor van voorlicht werkt niet of blijft hangen
-Zekering geknald. Zat 30 A zekering bij me accu(al 2 jaar), nu een 10 A. Maar dat moeijlijk starten was pas 3 dagen later, en ik gebruik hem elke dag.

Als ik hem eenmaal aan heb, en gewoon bijna gelijk uitzet, kan ik hem 3 tot 4 uur later nog in 1x starten.

Maar staat ie 7 uur stil of langer stil, dan start ie dus heel moeilijk.

Dringend hulp nodig ik heb hem nodig voor school.
 
Advertisement - register to remove this

Is dat veel werk een onsteking vervangen?

Maar hoe kan die trouwens kapot gaan, aangezien ik me accu heb losgekoppeld en ook me bougiedop voor de zekerheid?:?
 
Je scooter kan ook wel zonder accu rijden, conclusie je ontsteking heeft zonder accu nog steeds een gesloten stroom circuit tot zijn beschikking. Misschien als je alle massa's had losgedraaid dat het niet was gebeurd, of de hele ontsteking had eraf gemoeten, daar heb ik geen verstand van. In elk geval heb je een vliegwiel trekker nodig.
 
Je scooter kan ook wel zonder accu rijden, conclusie je ontsteking heeft zonder accu nog steeds een gesloten stroom circuit tot zijn beschikking. Misschien als je alle massa's had losgedraaid dat het niet was gebeurd, of de hele ontsteking had eraf gemoeten, daar heb ik geen verstand van. In elk geval heb je een vliegwiel trekker nodig.

Maar als me onsteking stuk is, start ie toch helemaal niet meer? Want hij start na 5 minuten gemiddeld(proberen te starten zonder pauzes) maar 2-3 uur later start ie wel gewoon goed. Maar als ie een heel dagdeel heeft stilgestaan, dan pas heb ik het probleem.
 
het kan heel goed zijn dat je ontsteking door het lassen kapot is gegaan , dit kan heel gauw namelijk.

Ik had dit probleem btw 3 dagen na het lassen, en ik heb er elke dag op gereden. Maar dan kan het alsnog? Want hij starte nog steeds perfect die 3 dagen, en de dag daarna was het plotseling ineens dat ie amper aan ging.
 
Nee die valse lucht moet er bij het inlaat traject inkomen. Dus je luchfilter zit niet netjes aangesloten of er mist een pakking tussen je carb en spruitstuk of spruitstuk en membraam of etc. Als hij het 3 dagen nog gewoon goed deed is de kans niet zo heel groot dat je ontsteking kapot is, vooral niet met de symptonen die je nu omschrijft.
 
Bij een luchtfilter zal hij niet valse lucht gaan trekken. :P

Bijvoorbeeld bij je cilinder, of tussen je blok, keerring eruit geknalt aan de vario of ontstekingskant...
 
Als ie aan de vario kant eruit geknald is, dan zou er toch speling op die as moeten zitten als ik me vario eruit haal. Maar zou ik dat niet moeten merken als die eruit geknald was?
 
Ok, ik heb net ff me bougie gecheckt btw, die vonkt volgens m'n pa slecht, zelf vind ik dat ook.

Hij trekt geen valse lucht denk ik, want ik hield me hand op de uitlaat en toen viel ie uit.
 
ik zou eens een andere bobine of CDI proberen. heeft een van je vrienden een slider? had ik ook last van:(... was aan het rijden opeens,.... mwoooop
dingen breken idd als glazen
 
Back
Top